Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.06.2008 17:04 - ЗА ТРАНСПОРТНАТА КРИЗА, АКЦИЗИТЕ, ВИНЕТКИТЕ И КОРУПЦИЯТА. ЧЕТИВО ЗА ПОЛИТИЦИ, БРАНШОВИЦИ И СТУДЕНТИ ПО ЖУРНАЛИСТИКА
Автор: teodordetchev Категория: Други   
Прочетен: 3739 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 01.06.2008 17:06



На 29 май 2008 г., три браншови организации и една представителна на национално равнище работодателска организация, обявиха официално на пресконференция своето становище за възникналата ситуация в транспортния отрасъл, направиха своите предложения за смекчаване на кризата и отправиха съответните искания.

Пресконференцията беше посетена от журналисти от: в. „Сити Маркет”; bulgariaplus.info ; ТV 7 ; RE: TV ; BTV ; БНТ ; „7 дни” ТV ; в. „Класа” ; в. „Труд” ; в. „Стандарт” ; ТВ „Икономика” ; БТА ; „Балкан Българска Телевизия” ; „Транспорт БГ” ; “Delta news” ; БНР ; Агенция „Фокус”.

По-долу представяме пълния текст на писмото, отправено от Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта (БССИТ), Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП), Федерацията на автобусните превозвачи и Съюза за стопанска инициатива (ССИ) до министър председателя на Р. България, министрите на транспорта, финансите и икономиката, както и до другите браншови организации в транспортния отрасъл:

 

Уважаеми Г-н Министър председател,

Уважаеми Г-да Министри,

Уважаеми колеги,

 

Браншовият съюз за стопанска инициатива в транспорта (БССИТ), Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП), Федерация „Автобусни превози” и Съюзът за стопанска инициатива (ССИ) следят с огромно безпокойство състоянието на пазара на автомобилните превози в Р. България и общото състояние на транспортния отрасъл. Няма да скрием своето голямо безпокойство от развоя на събитията и от състоянието на отрасъла. Възникналата кризисна ситуация ни задлъжава да Ви осведомим за следните свои гледища и предложения:

 

 

І. По състоянието на пазара на автомобилните превози.

 

Прехвърлянето на увеличението на акциза на горивата, предвидено за 2009 г., към бюджета за 2008 г. беше погрешно. ССИ многократно предупреждаваше по време на обсъждането на бюджета за 2008 г., че подобна политика е порочна и че увеличението на акцизите ще има негативен кумулативен ефкт и ще предизвика социално напрежение. Нашите аргументи бяха игнорирани, но за огромно съжаление те се оказаха основателни.

Негативната тенденция на увеличение на цените на суровия петрол и на горивата ще се запази в световен мащаб. Основателността на подобна теза, може лесно да се докаже, като се направи справка за фючърсните сделки, които се сключват на стоковите борси. Нямаме никакво основание да очакваме намаляване на цените на суровия петрол и на горивата, като в билзко време, така и в по-далечна перспектива.

Състоянието на пазара на антомобилните превози дава достатъчно основание да бъде обявена официално криза на пазара с всички произтичащи от това последици.

 

ІІ. Относно протестите и започналите преговори.

 

Със съжаление трябва да констатираме, че протестиращите днес колеги не проявиха никаква далновидност и не подкрепиха нашите критики към увеличаването на косвените данъци в бюджет 2008 г. Нещо повече – тогава някои от тях ни обвиниха в некомпетентност и ни заподозряха в желание да развалим отношенията им с изпълнителната власт. Отчасти ги оправдаваме – превозвачите зависят в огромна степен от изпълнителната власт и от съответните държавни институции, що се отнася до издаването на всевъзможните лицензи, разрешителни и други подобни. Факт е обаче, че точният момент, когато трябваше да се дискутира въпросът за акцизите беше пропуснат от браншовите организации на превозвачите. Той се повдига днес – дни преди да започнат първите консултации по бюджета за ... 2009 г.

Направен беше нескопосан опит да бъдат привлечени към протеста таксиметровите превозвачи, без да бъде потърсено мнението на тяхната представителна браншова организация. Подобен не до там коректен подход е напълно в тон с поведението на някои от протестиращите в края на 2003 г., когато те се противопоставиха на протестите на таксиметровите превозвачи, насочени срещу недопустимото увеличаване на акциза на газ пропан – бутан.

Днес, те протестират срещу нивото на акцизите на дизеловото гориво и бензина, при положение, че нивата им, заложени в програмата за „финансова евроинтеграция” все още не са достигнати. Едновременно с това, нивото на акциза на пропан – бутана в България е трето по големина в целия Европейски съюз ![1] Също така, днес протестиращите искат държавна намеса срещу производителите и вносителите на горива, докато през 2003 г., те изцяло въприеха официално заявените позиции на „Лукойл” по акцизната политика.

Пишем горното не защото сме злопаметни, а защото не бива да сме късопаметни. Не може политиката в транспорта и акцизната политика при горивата да бъдат разглеждани „на парче”. Всички акцизни ставки трябва да бъдат разглеждани в комплект.

Оценяваме положително заявлението на правителството, че акцизите на дизела и бензина няма да бъдат увеличавани през следващите две години. Едновременно с това не бива да забравяме, че увеличението за 2009 г. вече е „изконсумирано”, а до достигането на проектните ставки остава съвсем малко:

- при безоловния бензин е достигната ставка от 685 лева/1000 л. Ставката, която трябва да се достигне е 702 лева/1000 л. или през 2011 г., увеличението трабва да бъде 17 лева/1000 л.

- при дизеловото гориво е достигната ставка от 600 лева/1000 л. Ставката, която трябва да се достигне е 645 лева/1000 л или през 2011 г., увеличението трабва да бъде 45 лева/1000 л.

- за сравнение, при газ пропан – бутан, е достигната ставка от 340 лева/1000 кг, при положение, че минимално изискуемото ниво от eвропейските директиви е ... 244 лева/1000 кг[2].

Определено сме озадачени от начина на сформиране на работната група, в който се водят преговорите между превозвачите и изпълнителната власт. Естественото очакване беше, че в групата ще бъдат включени ВСИЧКИ представителни браншови организации на социалните партньори, които участват в Отрасловия съвет по транспорт, както и ВСИЧКИ други браншови организации, които имат интерес във водените преговори. Оказа се обаче, че на практика, участниците от страна на бранша са представени произволно – най-меко казано, без да има ясен критерий, по който е станало включването им в групата за преговорите. Последното не придава по никакъв начин достатъчно представителен характер на водените преговори.

Налага се да напомним, че в съответствие с разпоредбите на Кодекса на труда, Браншовият съюз за стопанска инициатива в транспорта (БССИТ) и Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП) са представителни браншови, работодателски организации, тъй като те са реално съществуващи членове на Съюза за стопанска инициатива (ССИ) – представителна на национално ниво работодателска организация, която от своя страна е член на представителна пред Комисията и пред Съвета европейска работодателска организация – UEAPME.

 

ІІІ. Предложения и искания на БССИТ, БКТВП, ФАП и ССИ.

 

Изброените организации настояват за незабавното включване в преговорите на Браншовият съюз за стопанска инициатива в транспорта (БССИТ) и Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП), в качеството им на представителни браншови, работодателски организации.

Изброените организации апелират да бъдат изчерпани всички възможности за преговори, преди да се премине към масови протестни действия, които ще създадат сериозни проблеми на напълно невинни граждани.

Изброените организации настояват за разглеждане на проблемите на транспорта в тяхната цялост, а не да се робува на контрапродуктивния подход за се работи „на парче”.

Изброените организации настояват представителите на изпълнителната власт да се вслушат в оценките на броншовите организации и да предприемат мерки за рязко пресичане на корупционните практики в администрацията, които създават хаос в транспорта и съсипват легалните превозвачи с нелоялната конкуренция на незаконните превозвачи. Съществуването на нелицензиран таксиметров превоз, както и на незаконен общински и междуградски превоз се дължи единствено и изключително на режима на търпимост към тях, поддържан от Държавната автомобилна инспекция (ДАИ). Имахме възможността да представим малка част от „колекцията ни” от крещящи примери на толерантното отношение към незаконните превози пред член на политическия кабинет на Министерството на транспорта. Можем да затрупаме всички с неограничен брой примери на подобни лоши практики.

Като отчитат останалото малко поле за маневриране в сферата на акцизите на дизеловото гориво, изброените организации правят мотивирано предложение, за премахване на винетните такси в Р. България. При сегашният ръст на цените на горивата, нарастването на приходите в хазната за сметка на увеличените приходи от ДДС, оправдава  НЕЗАБАВНОТО предприемане на подобна мярка.

Пак във връзка с горното, изброените организации настояват Правителството и Народното събрание да дадат гаранции, че след достигането на изискуемите нива на акциза на бензина и дизебовото гориво през 2011 г., ще последва поне пет годишен период, през който размерът на акцизите на горивата ще бъде „замразен”.

Като изхождат от факта, че таксиметровият транспорт в големите градове в България „не е лукс, а средство за предвижване”, изброените организации настояват да се проведат добронамерени консултации между заинтересуваните страни за намаляване на акциза на газ пропан – бутан с не по-малко от 40 лева/1000 кг или ориентировъчно с 40 % от надвишението над минимално изискуемата ставка според европейските директиви.

Изброените организации смятат, че съществува много голям брой недомислия, противоречия и несъвършенства в действащата нормативна уредба на транспортния отрасъл. Във връзка с това, те настояват за добросъвестен преглед на съществуващата нормативна база, при широко участие на браншовите организации на превозвачите, който да доведе до премахване на опасните вътрешни противоречия в нея и да я направи по-приложима и адекватна.

Изброените организации заявяват, че подкрепят всички обосновани и адекватни искания на протестиращите до този момент браншови организации.

 

ІV. Заключително изявление.

 

Браншовият съюз за стопанска инициатива в транспорта (БССИТ), Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП), Федерация „Автобусни превози” и Съюзът за стопанска инициатива (ССИ) заявяват, че тяхната намеса в конфликта между правителството и определени браншови организации, няма за цел за обслужва политическите интереси на която и да е политическа партия – управляваща или опозиционна.

Изброените организации, няма да допуснат да бъдат „яхнати” или „употребени” от политическите сили. В своята дейност, те ще останат на терена на „индустриалната демокрация”, или казано на специализиран социологически език – в рамките на „корпоративния модел на посредничество между интересите”. Те нямат намерение да навлизат или да бъдат въвличани в „плуралистичния модел на посредничество между интересите” или иначе казано - в политически игри през предизборната година, предхождаща редовните парламентарни избори.

Браншовият съюз за стопанска инициатива в транспорта (БССИТ), Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП), Федерация „Автобусни превози” и Съюзът за стопанска инициатива (ССИ) настояват за разработване на нова стратегия за развитие на транспортния отрасъл, която да отчита установилите се негативни тенденции през последните години, геополитическите интереси на страната, както й технологичният напредък в областта на автомобилостроенето и използуването на иновационни горива.

 

Писмото е подписано от Иван Ангелов – председател на УС на БССИТ, Спас Атанасов – председател на УС на БКТВП и от Теодор Дечев, заместник председател на УС на ССИ и председател на Съвета на браншовите организации на ССИ.

 

Писмото е публикувано и в блога на Съюза за стопанска инициатива (ССИ). Евентуалните коментари, които могат да бъдат направени могат да бъдат проследени на този адрес:

 

http://ssi.blog.bg/viewpost.php?id=197400

 

 

Малко „помощна литература” във връзка с акцизния въпрос:

 

Извлечение от “Council Directive restructuring the Community framework for the taxation of energy products and electricity”, преведено на езика на Светите Седмочисленици

 

Из приложение 1, таблица А на въпросния бирнически документ:

(Добавили сме от нас една колонка)

 

Минимални нива на акцизите, прилагани за горива за задвижване.

 

Гориво

Към 01 януари 2004

Към 01 януари 2010

Днес

Безоловен бензин

359 евро/1000 л.

359 евро или 702 лева/1000 л.

685 лева/1000 л.

Дизел

302 евро/1000 л.

330 евро или 645 лева/1000 л.

600 лева/1000 л.

Пропан-бутан

125 евро/1000 л.

125 евро или 244 лева/1000 кг.

340 лева/1000 кг.

 

Ето картинката – при бензина има да се догонва със 17 лева/1000 л., при дизела – с 45 лева/1000 л., а при пропан – бутана ... сме изправарили с 96 лева за 1000 кг или иначе казано – за тон. Хвала на „данъчните еколози”.

 

 

За наша огромна радост, пресконференцията беше отразена изключително адекватно от Българското национално радио и от Българската телеграфна агенция:

 

http://www.bnr.bg/RadioBulgaria/Emission_Bulgarian/News/Bulgaria/Postings/2905-20.htm

 

Текстът, прочетен в емисиите ва БНР, явно е харесал не само на нас, защото беше поместен в няколко сериозни електронни сайта без изменения, ако не броим леките вариации в заглавията:

 

http://news.expert.bg/n164380/

 

http://www.top.bg/news/?id=1390128170

 

http://new.profit.bg/index.php?cid=1&sid=&aid=19687&sec_name=ACTUAL

 

 

            Ето и въпросният текст, за който благодарим, както на журналистите от БТА и БНР, (по специално редакцията на „Радио България”), така и на всички, които допринесоха за разпространението му:

 

СЪСТОЯНИЕТО НА ПАЗАРА НА АВТОМОБИЛНИТЕ ПРЕВОЗИ ДАВА ВСИЧКИ ОСНОВАНИЯ ДА БЪДЕ ОБЯВЕНА ОФИЦИАЛНО КРИЗА НА ПАЗАРА, СМЯТАТ БРАНШОВИЦИ

 

Състоянието на пазара на автомобилните превози дава всички основания да бъде обявена официално криза на пазара с всички произтичащи от това последици, казаха на пресконференция на 29 май браншови организации на най-големите автопревозвачи в страната.

Браншовият съюз за стопанска инициатива в транспорта (БССИТ), Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП), Федерацията на автобусните превозвачи и Съюзът за стопанска инициатива (ССИ) излязоха с единно становище по повод на протестите на автопревозвачи през последните две седмици, причинени от високите цени на горивата.

"При цялата ни солидарност, колегиалност и симпатия към колегите ни, които от няколко дни протестират по един или друг начин, трябва да отбележим, че те не проявиха далновидност и не подкрепиха нашите критики към увеличаването на косвените данъци в бюджет 2008 г.", каза Теодор Дечев, заместник-председател на ССИ. Като неспокосан той определи опита на колегите си да привлекат към протеста и таксиметровите превозвачи.

В отворено писмо до премиера Сергей Станишев, министрите на транспорта, на икономиката и енергетиката, на финансите и браншовите организации в транспортния отрасъл в България, превозвачите настояват още за премахване на винетните такси. Мярката според тях се оправдава със сегашния ръст на цените на горивата и нарастването на приходите в хазната за сметка на увеличените приходи от ДДС.

Браншовиците настояват още Министерският съвет и Народното събрание да дадат незабавни гаранции, че след достигането на изискуемите от Европейския съюз нива на акциза на бензина и дизеловото гориво през 2011 г., ще последва поне петгодишен период, през който размерът на акцизите на горивата ще бъде "замразен".

Като изхождат от факта, че таксиметровият транспорт в големите градове в България "не е лукс, а средство за придвижване", организациите настояват да се проведат добронамерени консултации между заинтересуваните страни за намаляване на акциза на газ пропан-бутан с не по-малко от 40 лева на тон или ориентировъчно с 40% от надвишението над минимално изискуемата ставка според европейските директиви.

Да се направи добросъвестен преглед на съществуващата нормативна база, при широко участие на браншовите организации на превозвачите, настояват още техните представители. Този преглед трябва да доведе до премахване на опасните вътрешни противоречия в нея и да я направи по-приложима и адекватна, посочи Теодор Дечев.

Представените на пресконференцията на 29 май браншови организации отправиха апел, преди да се премине към масови протестни действия, които ще създадат сериозни проблеми на напълно невинни граждани, да бъдат изчерпани всички възможности за преговори. Те настояват за разглеждане на проблемите на транспорта в тяхната цялост, вместо да се работи "на парче".

Превозвачите в България са много силно зависими от изпълнителната власт, призна Дечев. Според него обаче превозвачите, които сега протестират, са закъснели, защото остават броени дни до началото на първите консултации по бюджета за 2009 г. от финансовото министерство.

Дечев каза, че подкрепят всички обосновани и адекватни искания на протестиращите до този момент браншови организации. Той обаче обяви, че представените на 29 май браншови организации, които обединяват над 180 превозвачески фирми, няма да подкрепят ефективен протест. Това не означава, че ще бъдем безучастни и няма да се борим, каза Дечев.

Той добави, че изброените организации няма да допуснат да бъдат "яхнати" или употребени от политическите сили и в дейността си ще останат на терена на "индустриалната демокрация" - в "рамките на корпоративния модел на посредничество между интересите".

 

Позицията на превозвачите, членуващи в Съюза за стопанска нициатива (ССИ) и в браншовите му организации, беше отразена подробно и добросъвестно и от новинарския портал „НЮЗ.БГ”:

http://news.ibox.bg/news/id_1181041786

НЕЗАБАВНО ПРЕМАХВАНЕ НА ВИНЕТКИТЕ, ИСКАТ БРАНШОВИЦИ

 

В отворено писмо до премиера и министрите на транспорта, икономиката и финансите Гражданският съюз за стопанска инициатива настоява за премахване на винетните такси в България.

При сегашния ръст на цените на горивата, нарастването на приходите в хазната за сметка на увеличените приходи от ДДС, оправдава незабавното предприемане на подобна мярка, се казва в обръщението, изготвено от Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта (БССИТ), Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП), Федерация на автобусните превозвачи и Съюза за стопанска инициатива (ССИ).

Изброените организации настояват правителството и Народното събрание да дадат гаранции, че след достигането на изискуемите нива на акциза на бензина и дизеловото гориво през 2011 г., ще последва поне пет годишен период, през който размерът на акцизите на горивата ще бъде „замразен".

Като изхождат от факта, че таксиметровият транспорт в големите градове в България „не е лукс, а средство за предвижване", въпросните организации настояват да се проведат „добронамерени консултации между заинтересуваните страни" за намаляване акциза на газ пропан - бутан с не по-малко от 40 лева/1000 кг или ориентировъчно с 40 % от надвишението над минимално изискуемата ставка според европейските директиви.

В откритото писмо се заявява, че съществува много голям брой недомислия, противоречия и несъвършенства в действащата нормативна уредба на транспортния отрасъл.

Във връзка с това, се настоява за добросъвестен преглед на съществуващата нормативна база, при широко участие на браншовите организации на превозвачите, който да доведе до премахване на опасните вътрешни противоречия в нея и да я направи по-приложима и адекватна.

Според браншовиците прехвърлянето на увеличението на акциза на горивата, предвидено за 2009 г., към бюджета за 2008 г. е било погрешно.

ССИ многократно предупреждаваше по време на обсъждането на бюджета за 2008 г., че подобна политика е порочна и че увеличението на акцизите ще има негативен кумулативен ефeкт и ще предизвика социално напрежение.
Нашите аргументи бяха игнорирани, но за огромно съжаление те се оказаха основателни, заявяват изброените организации.

Те са категорични, че негативната тенденция на увеличение на цените на суровия петрол и на горивата ще се запази в световен мащаб.
Основателността на подобна теза може лесно да се докаже, като се направи справка за фючърсните сделки, които се сключват на стоковите борси.

Нямаме никакво основание да очакваме намаляване на цените на суровия петрол и на горивата, както в близко време, така и в по-далечна перспектива.

Състоянието на пазара на аlтомобилните превози дава достатъчно основание да бъде обявена официално криза на пазара с всички произтичащи от това последици, се подчертава в писмото.

Вчерашният „протест" на таксиметровите шофьори е определен като нескопосан опит да бъдат привлечени към протеста таксиметровите превозвачи, без да бъде потърсено мнението на тяхната представителна браншова организация.

Припомня се, че подобен не до там коректен подход е напълно в тон с поведението на някои от протестиращите в края на 2003 г., когато те се противопоставиха на протестите на таксиметровите превозвачи, насочени срещу недопустимото увеличаване на акциза на газ пропан - бутан.

Днес, се казва в обръщението, те протестират срещу нивото на акцизите на дизеловото гориво и бензина, при положение, че нивата им, заложени в програмата за „финансова евроинтеграция" все още не са достигнати.
Едновременно с това, нивото на акциза на пропан - бутана в България е трето по големина в целия Европейски съюз

Браншовиците оценяват положително заявлението на правителството, че акцизите на дизела и бензина няма да бъдат увеличавани през следващите две години.
Едновременно с това те припомнят, че увеличението за 2009 г. вече е „изконсумирано", а до достигането на проектните ставки остава съвсем малко:

  • при безоловния бензин е достигната ставка от 685 лева/1000 кг. Ставката, която трябва да се достигне е 702 лева/1000 кг или през 2011 г., увеличението трабва да бъде 17 лева/1000 кг.
  • при дизеловото гориво е достигната ставка от 600 лева/1000 кг. Ставката, която трябва да се достигне е 645 лева/1000 кг или през 2011 г., увеличението трябва да бъде 45 лева/1000 кг.
  • за сравнение, при газ пропан - бутан, е достигната ставка от 340 лева/1000 кг, при положение, че минимално изискуемото ниво от eвропейските директиви е ... 244 лева/1000 кг

 

И други електронни сайтове обърнаха внимание на пресконференцията на БССИТ, БКТВП, ФАП и ССИ:

 

http://www.bgfactor.org/news.php?cm=13&nid=41155

 

Камарата на таксиметровите превозвачи иска по-нисък акциз върху пропан-бутана

 

Искаме намаляване на акциза върху пропан бутана, обяви на пресконференция Спас Атанасов, председател на Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП), цитиран от агенция “Фокус”.

По думите на Атанасов около 90% от такситата карат на пропан бутан, а в този случай двигателят се износва по-бързо. Преди България по ставки на акцизите са Австрия и Словакия. 174 евро на 1 000 кг е акцизната ставка у нас. Най-ниска е ставката върху пропан бутана в Холандия. В някои от страните дори няма акциз.

“Почти няма никакви възможности за облекчаване на транспортните фирми, които употребяват дизел. Единственият начин за облекчаването им е намаляването на винетните такси с 3/4”, каза от своя страна Дамян Кънчев, един от представители на браншови организации.

Според него цената на винетката от 67 лева е надминала европейските стойности. 600 лева е винетната такса за автобус на година, а за един камион – 1 000 лева.

Премахването на винетните такси е нереалистично, но намаляването им с три четвърти е. Държавата получава големи пари от винетни такси без да е вложила средства, смятат от бранша. Според тях у нас почти нищо не се прави за подобряването на магистралните пътища и инфраструктурата като цяло.

Теодор Дечев, зам.-председател на Съюза за стопанска инициатива (ССИ), заяви, че “Дамян Кънчев е смекчил исканията, защото вчера по време на заседание е обсъждано искане за цялостно премахване на винетките”. (Бел. Т. Д. Искането е за категорична отмяна на винетките по цялата пътна мрежа. Г-н Дамян Кънчев се опита да обясни в какви рамки очаква правителството да откликне на исканията на браншовиците, но това някак си не се получи, затова и моя милост го сравни с поета Петко Славейков и стихотворението му „Жестокостта ми се сломи” J).

Брифингът се дава от Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта (БССИТ), Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП), Федерацията на автобусните превозвачи и Съюзът за стопанска инициатива (ССИ).

 

 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: teodordetchev
Категория: Други
Прочетен: 5835121
Постинги: 780
Коментари: 3551
Гласове: 52954
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Social Security Watch – Блогът на Емилия Милчева
2. "Най-доброто" от политологическите публикации в блога.
3. Един млад политолог - блогът на Тодор Райков
4. Нов икономически блог на проф. д-р Румен Младенов Георгиев
5. Блогът на асистента за икономиката, такава каквато е.
6. Изтегли си книгата „България и Украйна – цивилизационни разломи и политически успоредици“
7. Мартин Димитров
8. Блогът на Теодор Иванов - Кобата
9. Блогът на Мариан с историко - политическа насоченост
10. Свалете си книгата „Индустриални отношения и сигурност – част първа. Социални концесии в колективното договаряне“
11. Кой призна и кой не призна Косово - цялата сага, ден след ден ...
12. Блогът на Никола Дръндев - Подло пионерче
13. МамкаМу - богът на Юрий Александров
14. Блогът на Евгения Тодорова
15. Бизнесът, правата на човека и корпоративната социална отговорност между доброволността и регулациите
16. Интервю за враждебността между "системните" партии, за ерозията на политическата система, за социалдемокрацията и за други неща
17. Изтегли си книгата "Гъвкави форми на работа и (пост)индустриални отношения в страните от Централна и Източна Европа"
18. Изтегли си книгата "Социалният диалог в частния охранителен сектор"
19. Изтегли си сборника: „България на прага на ЕС: тристранното сътрудничество и развитието на индустриалните отношения. Сравнителни модели и анализ“.
20. Изтегли си книгата "Иновации в колективното договаряне" с автори: Теодор Дечев, Боряна Стойчева и Веселин Илков
21. Изтегли си книгата "Взаимодействие между институциите и индустриални отношения" с автор Теодор Дечев
22. Social Security Watch - Блогът на Емилия Милчева
23. Блогът на Радослав Пашов