Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.03.2010 20:00 - С какво се занимава Съюзът за стопанска инициатива (ССИ) ?
Автор: teodordetchev Категория: Други   
Прочетен: 8345 Коментари: 8 Гласове:
7

Последна промяна: 24.03.2010 20:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 

 

 

В една от предишните публикации –

 

http://teodordetchev.blog.bg/drugi/2010/03/16/otvoreno-pismo-do-g-n-cvetan-cvetanov-vicepremier-i-ministyr.512336

 

блогърът Борн пита с какво в крайна сметка са занимава Съюзът за стопанска инициатива (ССИ). Въпросът е основателен – не всеки има време на прочете на длъж и на шир блога на ССИ, за да вниква в спецификата на дейността му.

 

По-долу предлагаме някои акценти от работата на Съюза за стопанска инициатива (ССИ) в периода 2007 – 2009 година. (За тези, които се интересуват и от по-стария период в интервала 2003 – 2007 г., препоръчвам доклада от Общото събрание на ССИ, състояло се през март 2007 г. Докладът покриващ изчерпателно периода 2003 – 2007 г., може да се прочете тук: http://ssi-bg.net/?b=247 )

 

Акцентите за периода 2007 – 2009 г., разбира се изобщо не изчерпват работата на Съюза, особено рутинните му ангажименти в сферата на трипартитното (тристранното) сътрудничество, регламентирани с Кодекса на труда и други нормативни актове. Затова тук правя следното доуточняване :

 

Ядрото на партньорството между Изпълнителната власт, синдикатите и работодателите, в това число и ССИ, включва съвместна работа в следните тристранни органи: 1.1. Национален съвет за тристранно сътрудничество; 1.2. Отраслови и браншови съвети за тристранно сътрудничество; 1.3. Общински съвети за тристранно сътрудничество; 2.1. Съвет към изпълнителния директор на Агенцията по заетостта; 2.2. Национален съвет за насърчаване на заетостта; 2.3. Комисии по заетостта към областните съвети за развитие; 2.4. Съвети за сътрудничество; 3.1. Национален съвет по условия на труд; 3.2. Фонд "Условия на труд"; 3.3.Отраслови и браншови съвети по условия на труд; 3.4. Областните съвети по условия на труд; 3.5. Общински съвети по условия на труд; 4.1. Съвет за социално подпомагане; 5.1. Надзорен съвет на Националния осигурителен институт; 6.1. Надзорен съвет на Фонд “Гарантирани вземания на работниците и служителите”; 7.1. Събранието на представителите на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК); 8.1. Национален съвет за интеграция на хората с увреждания; 9.1. Управителен съвет на Социалноинвестиционния фонд; 10.1. Управителен съвет на Националната агенция за професионално образование и обучение (НАПОО); 11.1. Национален съвет по равнопоставеността на жените и мъжете към Министерския съвет; 12.1. Надзорен съвет на Националния институт за помирение и арбитраж; 13.1. Управителен съвет на Българския институт за стандартизация (БИС); 14.1. Съвет по акредитация при Изпълнителна агенция “Българска служба за акредитация”; 15.1. Националният съвет по трудова миграция (НСТМ); 16.1. Икономическият и социален съвет (ИСС); 17.1. Съвет за икономически растеж (СИР); 18.1. Национален съвет по данъчна политика при Министъра на финансите. Не са включени всевъзможните работни групи и ad – hoc комисии в които също партнираме.

 

 

 

НЯКОИ ОСНОВНИ МОМЕНТИ В РАБОТАТА НА ССИ В ПЕРИОДА МАРТ 2007 –  ДЕКЕМВРИ 2009.

 

 

1. През първата половина на месец май 2007 г., столичните енергийни монополисти бяха сериозно притеснени от становището на Омбудсмана на Р. България във връзка с жалбата на Съюза за стопанска инициатива (ССИ) срещу системната злоупотреба с личните данни на абонатите на столичното електроразпределение и станалата вече печално известна столична “Топлофикация”. Становището на Омбудсмана предизвика и реакцията на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР), която направи съответните предписания във връзка с него.

 

http://ssi.blog.bg/drugi/2007/05/19/sled-protest-na-ssi-ombudsmanyt-poiska-stolichnite-quot-elek.71671

 

2. В края на юни 2007 г. списание "Човешки ресурси" разпространи за своите абонати и читатели изданието на Фондация "Фридрих Еберт" и Съюза за стопанска инициатива (ССИ) - "Гъвкави форми на работа и (пост)индустриални отношения в Централна и Източна Европа", като редовно приложение от библиотека "Човешки ресурси". Така изследването стигна до голям брой специалисти в областта на управлението и развитието на човешките ресурси, както и на специалисти в областта на индустриалните отношения, социални партньори, преподаватели и студенти.

 

http://ssi.blog.bg/drugi/2007/06/25/spisanie-quot-choveshki-resursi-quot-razprostrani-izdanieto-.83987

 

3. Безпрецедентното за България споразумение беше постигнато в първите дни на юли 2007 г. между национално представителните организации на профсъюзите - КНСБ и "Подкрепа", и на бизнеса - Конфедерацията на работодателите и индустриалците, Българската стопанска камара, Българската търговско-промишлената палата, Съюза на частните предприемачи "Възраждане", Съюза за стопанска инициатива и Асоциацията на индустриалния капитал.

Работодателите и синдикатите се споразумяха за поне 12,9% увеличение на заплатите в частния сектор през 2007 г. И бизнесът, и представителите на работниците препоръчаха на членовете си този ръст на възнагражденията. Цената на компромиса между предварителните позиции на бизнеса – 9,6%, и на синдикатите - 18%, беше подкрепата на профсъюзите за намаляване на осигурителната тежест с 3 на сто от 1 октомври. Срещу това, работодателите на свой ред трябваше да увеличат препоръчителния индекс с още два пункта - до 14,9%. Така беше предвидено ръстът на доходите в реалния сектор да изпревари с 50 на сто увеличението на бюджетните заплати, които се повишиха с 10% от 1 юли 2007 г.

Формулата, по която беше изчислен препоръчителният индекс за увеличение на заплатите, включваше пълна компенсация на инфлацията за 2006 г. и 75% от увеличението на производителността на труда за същия период. Другите два параметъра - конкурентоспособност и пазарна конюнктура, пресмятането на които беше и най-спорно, бяха оценени общо с 2,11 пункта, споразумяха се бизнесът и синдикатите.

 

http://ssi.blog.bg/drugi/2007/07/06/zaplatite-v-chastniia-sektor-shte-se-uvelichat-s-pone-13.87610

 

4. В писмо от 26 юни 2007 г., министър председателят на Кралство Белгия – Ги Ферхофстадт, благодари официално на проф. Милен Семков, който е автор на българския превод на неговата книга “Съединените европейски щати”.

Книгата на министър председателя на Кралство Белгия - Ги Ферхофстат, "Съединените европейски щати", излезе на български език благодарение на общите усилия на Съюза за стопанска инициатива (ССИ) и на "ЛЕВ Корпорация". В един момент, когато всички говореха за криза в институционалното изграждане на ЕС, публикуването на систематично изложената визия на един от лидерите на европейските държави по бъдещето на ЕС беше повече от своевременно.

 

http://ssi.blog.bg/drugi/2007/07/10/ministyr-predsedateliat-na-belgiia-blagodari-na-prof-milen-s.89181

 

http://ssi.blog.bg/drugi/2007/04/21/ssi-i-quot-lev-korporaciia-quot-izdadoha-knigata-na-ministyr.62807

 

5. ССИ, АИКБ, БСК и БТПП протестираха срещу покушението над Манол Велев. На 13 юли 2007 г., петък, представителите на четири български представителни работодателски организации, членуващи в Международната организация на работодателите (International Organisation of Employers - IOE) - Асоциацията на индустриалния капитал (АИКБ), Българска стопанска камара (БСК), Българската търговско-промишлена палата (БТПП) и Съюзът за стопанска инициатива (ССИ) дадоха пресконференция, на която изложиха позициите си по случая с покушението срещу председателя на Българския съюз на частни предприемачи “Възраждане” - Манол Велев.

Изложението на Теодор Дечев, можете на прочетете на адрес: http://teodordetchev.blog.bg/viewpost.php?id=90193

 

http://ssi.blog.bg/drugi/2007/07/14/ssi-aikb-bsk-i-btpp-protestiraha-sreshtu-pokushenieto-nad-ma.90437

 

6. На 07. 12 . 2007 г. беше подписано споразумение за възмездяване на загубите на работници и служители с ниски доходи от въвеждането на "плоския данък".

Споразумението от 07 декември 2007 г., почива на прецизно изчисление на границата във възнагражденията, под която въвеждането на „плоския данък” без необлагаем минимум, води до намаляване на реалния, „нетен” доход на работниците и служителите. Тази граница се оказа брутната заплата от 490 лева. Работодателите бяха призовани да увеличат заплатите на тези работници и служители, които попадат в зоната под тази брутна заплата. По този начин се потвърди вече ясната констатация, че липсата на необлагаем минимум ще бъде заплатена най-вече от микро-, малките и средните предприятия. В големите предприятия и в транснационалните компании, броят на засегнатите от въвеждането на „плоския данък” е несравнимо по-малък от този при малките и микро- предприятията.

Няма съмнение, че и без подписаното споразумение, работниците и служителите щяха да подложат работодателите си на сериозен натиск за повишаване на заплатите. Със споразумението по възможно най-легитимният начин бяха поставени „реперите”, от които могат да се ръководят работодатели и работници в предприятията, спестявайки математическите спорове в преговорите си.

Във всички печатни медии, отразили споразумението се среща една и съща грешка. Според вестникарските дописки, споразумението е за „компенсиране” на доходите на работниците и служителите. Обективно погледнато, това не е вярно. Да „компенсират” доходите могат тези, които са въвели съответната законодателна норма – законодателите по предложение на правителството. Работодателите подкрепиха въвеждането на „плоския данък”, но в никакъв случай не са взели решението за това. Още по-малко са взели решението за липсата на необлагаем минимум.

Представителните организации на работодателите в случая демонстрираха добронамереното си отношение към ощетените от промяната в данъчното законодателство работници и служители. Те овъзмездиха, „покриха” намаляването на доходите на тези хора, но не го „компенсираха”, защото не са авторите на решението в този му вид. За „компенсации” може основателно да се говори в публичния сектор, където държавата декларира, че ще направи това.

Пълният текст на споразумението може да се прочете тук:

 

http://ssi.blog.bg/drugi/2007/12/15/pylniiat-tekst-na-sporazumenieto-za-vyzmezdiavane-na-zagubit.143308

 

7. В началото на 2008 г. с решаващото съдействие на ССИ беше подписан първият в историята Браншови колективен трудов договор в частния охранителен сектор. На 28 февруари 2008 г. браншовият колективен трудов договор в частния охранителен сектор беше представен на пресконференция в залата на Пресклуба на БТА.

 

http://ssi.blog.bg/drugi/2008/03/01/preskonferenciia-po-povod-podpisvaneto-na-branshoviia-kolekt.168911

 

8. На 01 март 2008 г., Съюзът за стопанска инициатива (ССИ) изпрати писмо до Председателя на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) - проф. Константин Шушулов, с което беше поискано незабавното свикване на Консултативния съвет при ДКЕВР във връзка с критичната ситуация, възникнала около осъществяването на проектите по ИСПА, свързани с изграждането на канализационната и водопроводна мрежа на столичния град.

Копия от писмото бяха изпратени още до: столичния кмет, министъра на околната среда, финансовия министър, министъра на външните работи и председателя на Сметната палата.

Поисканото то ССИ заседание на Консултативния съвет при ДКЕВР беше свикано в неочаквано кратък срок и се проведе на 11 март 2008 г. Без преувеличение, интервенцията на ССИ предотврати реалната опасност ЕС да спре изпълнението на Интегрирания проект за водоснабдяване и канализация на град София, възлизащ на стойност 58 милиона евро, от които безвъзмездната помощ е в размер на 47 милиона евро.

 

http://ssi.blog.bg/drugi/2008/03/01/ssi-poiska-nezabavnoto-svikvane-na-konsultativniia-syvet-pri.168923

 

http://ssi.blog.bg/drugi/2008/03/13/na-12-mart-2008-g-se-provede-poiskanoto-ot-ssi-zasedanie-na-.172500

 

9. След като на 11 март 2008 г., Консултативният съвет към Държавната комисия по енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) беше свикан по искане на Съюза за  стопанска инициатива (ССИ), на 13 март 2008 г. представителите на работодателите и синдикатите от състава на този орган, отново се срещнаха.

Ако на 11 март 2008 г., комисарите от ДКЕВР трябваше да отблъскват атаките на ССИ – Теодор Дечев, с директното обвинение, че провалят получаването на „грант” – подарък от почти 44 милиона евро, за изграждането на столичната канализация, то на 13 март 2008 г., представителите на социалните партньори приеха проект за декларация във връзка с „хаотичното нарастване на цените на природния газ и електроенергията”.

 

http://ssi.blog.bg/drugi/2008/03/13/goreshti-dni-za-dkevr.172516

 

10. През месеците май и юни на 2008 г., Браншовият съюз за стопанска инициатива в транспорта (БССИТ), Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП), Федерация на автобусните превозвачи и Съюзът за стопанска инициатива (ССИ) следяха с огромно безпокойство състоянието на пазара на автомобилните превози в Р. България и общото състояние на транспортния отрасъл. Ние не скрихме своето голямо безпокойство от развоя на събитията и от състоянието на отрасъла. Възникналата кризисна ситуация ни накара да изразим своите гледища и предложения в писмо до министър председателя, министъра на транспорта, министъра на икономиката и енергетиката, министъра на финансите и до браншовите организации в отрасъл „Транспорт”.

Ние настояхме за незабавното включване в преговорите на Браншовият съюз за стопанска инициатива в транспорта (БССИТ) и Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП), в качеството им на представителни браншови, работодателски организации. Апелирахме да бъдат изчерпани всички възможности за преговори, преди да се премине към масови протестни действия, които щяха да създадат сериозни проблеми на напълно невинни граждани. В писмото си, настояхме за разглеждане на проблемите на транспорта в тяхната цялост, а не да се робува на контрапродуктивния подход да се работи „на парче”.

Браншовият съюз за стопанска инициатива в транспорта (БССИТ), Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП), Федерация на автобусните превозвачи и Съюзът за стопанска инициатива (ССИ) настояха представителите на изпълнителната власт да се вслушат в оценките на браншовите организации и да предприемат мерки за рязко пресичане на корупционните практики в администрацията, които създават хаос в транспорта и съсипват легалните превозвачи с нелоялната конкуренция на незаконните превозвачи.

Ние застъпихме становището, че съществуването на нелицензиран таксиметров превоз, както и на незаконен общински и междуградски превоз се дължи единствено и изключително на режима на търпимост към тях, поддържан от Държавната автомобилна инспекция (ДАИ).

Като отчетахме останалото малко поле за маневриране в сферата на акцизите на дизеловото гориво, направихме мотивирано предложение, за премахване на винетните такси в Р. България. При тогавашният ръст на цените на горивата, нарастването на приходите в хазната за сметка на увеличените приходи от ДДС, оправдаваше  НЕЗАБАВНОТО предприемане на подобна мярка.

Пак във връзка с това настояхме Правителството и Народното събрание да дадат гаранции, че след достигането на изискуемите нива на акциза на бензина и дизеловото гориво през 2011 г., ще последва поне пет годишен период, през който размерът на акцизите на горивата ще бъде „замразен”.

Като изхождахме от факта, че таксиметровият транспорт в големите градове в България „не е лукс, а средство за предвижване”, настояхме да се проведат добронамерени консултации между заинтересуваните страни за намаляване на акциза на газ пропан – бутан с не по-малко от 40 лева/1000 кг или ориентировъчно с 40 % от надвишението над минимално изискуемата ставка според европейските директиви.

 

http://ssi.blog.bg/drugi/2008/05/30/nashata-gledna-tochka-po-transportnite-protesti.197400

 

11. През месец юни 2008 г., ССИ се оказа единствената представителна работодателска организация, подкрепила в Правната комисия на НС, предложенията за облекчаване на регистрацията на стартиращите предприятия. Народният представител Мартин Димитров и група народни представители, бяха внесли проект за изменение и допълнение на Търговския закон. Основното искане в направеното предложение се свеждаше до десеткратното намаляване на изискуемия капитал за регистрация на дружество с ограничена отговорност и на акционерно дружество.

            ССИ подкрепи по принцип предложението, защото то щеше да обслужи най-вече начинаещите предприемачи – стартиращите фирми. ССИ фокусира вниманието си преди всичко върху въпроса за капитала на дружествата с ограничена отговорност – ООД, които са от особено значение при стартирането на малки, иновационни фирми, създадени в опит да се “извади” на пазара нова технология, нов продукт или нова услуга.

           

            http://ssi.blog.bg/drugi/2008/06/06/ssi-se-okaza-edinstvenata-predstavitelna-rabotodatelska-orga.199842

 

            12. На 04 юни 2008 г., беше подписан отрасловият колективен трудов договор в здравеопазването. Съюзът за стопанска инициатива (ССИ) тогава приветства своите колеги – колективни и индивидуални членове от Съюза на зъботехниците в България, за изключително отговорното им и компетентно участие в преговорите за подписване на отраслов колективен трудов договор. През 2007 и 2008 г., СЗБ беше в основата на две последователни забележими увеличения на осигурителните прагове за работешите в зъботехническите лаборатории (единият път – с 27 процента), което е съществен принос към постигнатата крехка стабилизация в този подотрасъл.

 

            http://ssi.blog.bg/drugi/2008/06/08/otrasloviiat-ktd-v-zdraveopazvaneto-e-fakt-strana-po-nego-e-.200314

           

            13. В края на месец ноември 2008 г., ССИ успешно конструира своето представителство в областните съвети за развитие.

           

            http://ssi.blog.bg/drugi/2008/11/23/spisyk-na-predstavitelite-na-syiuza-za-stopanska-iniciativa-.257785

           

            14. В края на 2008 г., успешно беше приключен проект BSP III в изпълнение на Програмата на ФАР за подпомагане на бизнеса (PHARE Business Support Programme III). Тя беше финансирана от Европейската комисия, насочена към укрепването на организациите на занаятите, малките и средните предприятия (МСП) с цел повишаване информираността им в областта на стандартизацията, сертификацията, опазването на околната среда, безопасните и здравословни условия на труд и др. В България програмата беше реализирана съвместно от Националната занаятчийска камара (НЗК) и ССИ, като работодателски организации, членове на  Европейския съюз на занаятите, малките и средните предприятия (UEAPME).

           

            http://ssi.blog.bg/drugi/2008/12/07/seminar-obuchenie-quot-bezopasnost-na-produktite-bezopasnost.263147

           

           

            15. “Пенсионноосигурителен институт” АД  започна 2009 г. и амбициозно, и реалистично, като си поставя високи, но изпълними цели , отчитайки пазарната ситуация и прогнозите за развитието на икономиката.

“Пенсионноосигурителен институт” АД е най-новото акционерно дружество на пазара на допълнителното пенсионно осигуряване в страната с лицензия № 03-ПОД/ 28.02.2008 г.,издадена от Комисията за финансов надзор.  Дружеството е вписано в Търговския регистър на 24.04.2008 г. и  управлява три пенсионни фонда – универсален, професионален и доброволен. Основен акционер в него е  “ПЕЛА” ЕООД със 74 % от дяловете, ”ЕСТ” АД записало 25 % и Сдружението “Съюз за стопанска инициатива” – с 1% от капитала. Оперативното управление на  компанията се осъществява от мениджърски екип, ръководен от изпълнителния директор Алексей Георгиев.

Като най-млад член на Българската асоциация на дружествата за допълнително пенсионно осигуряване ”Пенсионносигурителен институт” АД  споделя разбирането, че бизнес свързан с управлението на пари, се крепи на  отговорност и доверие  между компанията, нейните сегашни и бъдещи клиенти,  акционерите и служителите й. На онези, които са избрали или ще изберат  услугите на “Пенсионноосигурителен институт”АД за допълнително пенсионно осигуряване, компанията предлага всички продукти на управляваните от него фондове, разрешени от законодателството в тази област, индивидуално обслужване и конкурентни такси.

 

http://ssi.blog.bg/biznes/2009/04/07/aleksei-georgiev-predstavia-quot-pensionnoosiguritelen-insti.319157

 

16. Една от болезнените и обидни за българската общественост теми беше въпросът за продължаващата практика за „търгуване” на гласове. Търговията с гласове се организира по различни технологии и в различни мащаби, но като цяло придобиваше все по-грозен и уродлив вид, като деформираше народния вот, помагаше за изпирането на мръсни пари и на практика подравяше основите на конституционния ред.

Поради изброените причини, Съюзът за стопанска инициатива (ССИ) и инициираната от него коалиция от граждански организации, предприеха инициатива, насочена към превенция и пресичане на престъплението „търговия с гласове”.

Характерът на предприетите действия беше оповестен публично на пресконференция на 01 – ви юни 2009 г.

Съюзът за стопанска инициатива (ССИ), обяви публично, че е готов да заплати всяка информация за търговия с гласове, която е автентична и може да бъде използувана за предизвикване на наказателно преследване срещу купувачи на гласове и техните възложители на всички нива. Максималното възнаграждение за достоверна и използуваема информация беше обявено, че ще бъде от порядъка на 10000 (десет хиляди) лева.

Смисълът на кампанията беше купувачите на гласове да знаят, че има обществени сили, които са готови да заплатят тяхното идентифициране и изобличаване, с ясната цел да се стигне до наказателно преследване и до осъдителни присъди. Ние искахме, купувачите на гласове да имат едно на ум, че всеки продавач на гласове, може да се окаже информатор на обществената кампания срещу изборната търговия, мотивиран от възможността да получи възнаграждение, по-високо от тяхното заплащане.

 

http://ssi.blog.bg/drugi/2009/05/29/na-01-iuni-2009-g-preskonferenciia-na-tema-grajdanski-organi.341422

 

http://ssi.blog.bg/drugi/2009/06/01/grajdanska-koaliciia-predpriema-prevantivni-deistviia-sresht.342599

 

http://ssi.blog.bg/drugi/2009/06/04/syiuzyt-za-stopanska-iniciativa-e-podal-signali-do-dans-i-mv.344424

 

http://ssi.blog.bg/drugi/2009/06/05/kampaniiata-sreshtu-kupuvaneto-na-glasove-prodyljava.344882

 

17. На 16 декември 2009 г. се проведе заседание на Консултативния съвет при Съюза за стопанска инициатива (ССИ). Темата на срещата беше „София след частичните избори за кмет. София по време на криза”. Членовете на Консултативния съвет се срещнаха с г-н Георги Кадиев, арх. Павел Попов и с д-р инж. Теодор Дечев, класирали се съответно на второ, трето и четвърто място по време на частичните избори за кмет на Столична община.

След проведените дебати, Консултативният съвет на ССИ прие становище в което между другото се казва:

„Летаргията и политическата леност могат да се окажат с гибелни последици за градоустройствения, социален и стопански напредък на София. На управниците на града постоянно трябва да бъдат поставяни въпроси, които упорито се игнорират:

- продължаващото неприемливо и противоречащо на здравия разум положение около начина на определяне на такса смет, като функция на данъчната оценка. Протестите на представителите на бизнеса получават мъгляви отговори за окончателно решаване на въпроса през 2025 година ...

- въпросите за сигурността, особено в и около училищата. Необходимостта от установяване на зони на сигурност около учебните заведения, чрез използуването на превантивния подход на активната сигурност – създаване на пространства с иновативни форми на видеонаблюдение, позволяващи разпознаване на образи; създаване на нормативни условия за недопускане в зоните на сигурност на лица, които създават рискове за учащите – най-вече дилъри на наркотици, сводници и други криминално проявени лица.

- липсата на управленска воля за въвеждане в сътрудничество с гражданите и екологичните организации на система за разделно събиране на отпадъците при източниците им на създаване.

- продължаващото неглижиране на наземния релсов транспорт, като единствена екологична алтернатива на автомобилния публичен транспорт.

- Липсата на обща визия за мястото на историческото наследство на София, като част от духа на града и като възможен основен елемент на столичната туристическа индустрия.

София е град, където е съсредоточена преобладаващата част от регистрираните лица по Търговския закон в България. По този показател, Столицата далече изпреварва останалите градове и региони в страната. Консултативният съвет на ССИ призовава г-жа Йорданка Фандъкова, в качеството й на кмет на София, както и всички политически активни лица, загрижени за бъдещето на деловата активност в града, да заемат ясна позиция в полза на необходимостта да бъде оказан обществен и политически натиск върху търговските банки, които продължават да рушат икономиката (в това число и столичната) с неадекватната си лихвена политика. През последните дни се явиха симптоми за позитивна промяна в лихвената политика на една – две от търговските банки, но това за сега са епизодични и фрагментарни действия. Необходима е масирана обществена и политическа подкрепа за намаляване на лихвите по кредитите и за подобряване на инвестиционния климат ...”.

 

http://ssi.blog.bg/drugi/2009/12/27/sofiia-sled-chastichnite-izbori-za-kmet-sofiia-po-vreme-na-k.461797

 

18. На 21 декември 2009 г., ССИ се обърна към вицепремиера и министър на финансите с писмо, в което се иска държавата да предприеме активни действия за намаляване на лихвите на търговските банки. Една от основните тези в писмото е:

„Подобни мерки не противоречат на принципите на пазарната икономика, а са израз на желанието на собственика – в случая държавата, да управлява по-ефективно икономиката си. По този начин могат да бъдат постигнати следните икономически резултати:

- Преди всичко МСП ще могат да получат кредити при по-ниски лихвени равнища  чрез прилагането на пазарен механизъм (7% ) – лихвен процент по кредити, с предоставяно финансиране от ББР). Това няма да ощети държавните дружества, защото лихвите по депозитите и разплащателните им сметки ще се запазят на същите нива (в момента те са в диапазона 0,1-1,5% по разплащателните сметки и 4-4,7% - по депозитните сметки);

- ще бъдат премахнати корупционните практики, прилагани при привличането на ресурси и предоставянето на кредити;

- ще се редуцира размерът на предоставяните от държавния бюджет средства за подпомагането на МСП, като се използват ресурсите на държавните дружества, фондове и министерства;

- ще се даде възможност за създаването на варианти, при които търговските банки могат да бъдат заобиколени (например, използването на възможностите на пощите – практики, доказали своята ефективност  в Германия и Франция);

- създава се възможност ББР да акумулира и допълнителни средства от лихви, такси и комисионни по отпуснатите кредити, което от своя страна ще доведе до реинвестирането им в националната икономика”.

 

http://ssi.blog.bg/drugi/2009/12/27/pismo-do-ministyr-diankov-s-predlojenie-na-ssi-za-merki-za-n.461803

 

 




Гласувай:
7



1. анонимен - Анонимен
24.03.2010 20:32
Ваш ли е анонимният коментар към тази статия:
http://boikob.blogspot.com/2008/07/blog-post_7418.html

Вие ли поддържате сайтовете: boikopremier.blogspot.com и boikob.blogspot.com?
цитирай
2. teodordetchev - Не, определено не ги поддържам.
24.03.2010 20:41
Даже и не ги посещавам. А за съществуването на boikob.blogspot.com, даже и не знаех. Както може би сте забелязъл - не обичам анонимните работи. Иначе, не съм от почитателите на министър председателя, но това мога да си го кажа от първо лице, без да ползувам анонимни сайтове.
цитирай
3. teodordetchev - И посочената по-долу статия не съм я писал аз.
24.03.2010 21:11
http://webcafe.bg/id_256168711_Boyko_premier_-_haos_s_razrushitelen_mehanizam

Категорично твърдя, че не е от мен. Статията не е и напълно коректна в подробностите си, но мога да гарантирам, че с всеки изминал ден, броя на публикациите с подобен характер ще нараства. Защото след всеобщото обожание идва всеобщото отричане.
цитирай
4. анонимен - Симеон
22.04.2010 15:19
С мошеничества, рекет и ФАЛШИФИКАТИ!!!
Лъснахте - поредната мутра от ССИ е в панделата!!! Иван Величков Иванов (вж в-к Монитор от 21.04.2010 г.) е опандизен за фалшификати.
дечев лъщиш мутренска подлого, заедно с ананаса сте в комбина - тоя иван иванов му е областен председател на партийката и общински съветник от партийката и на всичка отгоре кандидат за депутатин от мутренската коалиция за ...гария(как не ги е срам да се гаврят с името на БЪЛГАРИЯ)!!!
цитирай
5. анонимен - СИМЕОН
22.04.2010 15:20
дечев и ананаса при иван и трактора!!!
Мутрагени гадни!!!
цитирай
6. teodordetchev - Бях се притеснил, че Ви няма толкова време г-не Симеоне.
23.04.2010 00:25
Дано сте добре със здравето и нещата Ви да вървят добре. За мен е радост всяко Ваше посещение. Продължавайте да се отбивате, когато можете.
цитирай
7. анонимен - г-н Симеоне
24.04.2010 22:52
Бих ви препоръчал първо да се запознаете с определението "Мутра" както и с граматиката. Щом Ви е мила БЪЛГАРИЯ поне пишете правилно на езикът и. Имената се пишат с главна буква -Дечев, а не дечев, както Иван, а не иван.
Поздрави и дано следващият път когато чета ваш коментар поне да е правилно написан защото едва ли ще има друга стойност.
цитирай
8. kdimitrov - РЕ:
24.04.2010 23:09
Горният пост (7) е от мен.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: teodordetchev
Категория: Други
Прочетен: 5806853
Постинги: 766
Коментари: 3548
Гласове: 52687
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Social Security Watch – Блогът на Емилия Милчева
2. "Най-доброто" от политологическите публикации в блога.
3. Един млад политолог - блогът на Тодор Райков
4. Нов икономически блог на проф. д-р Румен Младенов Георгиев
5. Блогът на асистента за икономиката, такава каквато е.
6. Изтегли си книгата „България и Украйна – цивилизационни разломи и политически успоредици“
7. Мартин Димитров
8. Блогът на Теодор Иванов - Кобата
9. Блогът на Мариан с историко - политическа насоченост
10. Свалете си книгата „Индустриални отношения и сигурност – част първа. Социални концесии в колективното договаряне“
11. Кой призна и кой не призна Косово - цялата сага, ден след ден ...
12. Блогът на Никола Дръндев - Подло пионерче
13. МамкаМу - богът на Юрий Александров
14. Блогът на Евгения Тодорова
15. Бизнесът, правата на човека и корпоративната социална отговорност между доброволността и регулациите
16. Интервю за враждебността между "системните" партии, за ерозията на политическата система, за социалдемокрацията и за други неща
17. Изтегли си книгата "Гъвкави форми на работа и (пост)индустриални отношения в страните от Централна и Източна Европа"
18. Изтегли си книгата "Социалният диалог в частния охранителен сектор"
19. Изтегли си сборника: „България на прага на ЕС: тристранното сътрудничество и развитието на индустриалните отношения. Сравнителни модели и анализ“.
20. Изтегли си книгата "Иновации в колективното договаряне" с автори: Теодор Дечев, Боряна Стойчева и Веселин Илков
21. Изтегли си книгата "Взаимодействие между институциите и индустриални отношения" с автор Теодор Дечев
22. Social Security Watch - Блогът на Емилия Милчева
23. Блогът на Радослав Пашов