Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
27.11.2017 09:26 - Сълзи на Бог
Автор: wonder Категория: Изкуство   
Прочетен: 10973 Коментари: 38 Гласове:
40


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Очите на поетите са сън –
дълбок и чист, тревожен и безкраен.
Перата им, извайват нежен звън,
И списват по звездите всяка тайна. 

Ръцете на поетите са вик,
на копие понесъл тишината.
И стигмите Исусови от стих,
потъват в дълбините на душата.  

Сърцата на поетите са жар,
в която нестинарите са много,
и в свойта дан - словесния олтар,
поетите са стих-сълза от Бога.

 




Гласувай:
48



Следващ постинг
Предишен постинг

1. batogo - Много ми хареса, Wonder!
27.11.2017 10:11
Великолепно творение, пълно с житейска мъдрост и истина.
цитирай
2. planinitenabulgaria - Едно от прекрасните стихотворения от стихосбирката "Оцеляла от обич"!
27.11.2017 10:20
Поздрав от мен:

https://www.youtube/watch?v=EMkELvW39oE
цитирай
3. wonder - Много ми хареса, Wonder! Вел...
27.11.2017 11:32
batogo написа:
Много ми хареса, Wonder!
Великолепно творение, пълно с житейска мъдрост и истина.


И Сълзи...

Сълзите светят винаги красиви –
бъди за тяхна истина готов!
Сълзите гневни, скръбни, милостиви
са нашата грамотност за любов.
цитирай
4. jelezov - Сърцата на поетите са жар, в която ...
27.11.2017 11:35
Сърцата на поетите са жар,
в която нестинарите са много,
и в свойта дан - словесния олтар,
поетите са стих-сълза от Бога.

Като нерелигиозен (невярващ в Бог), тук възприемам Бога като висша ЦЕННОСТ, като Човек, като идеал за Човек, в осъществимостта на който дълбоко вярвам.
цитирай
5. wonder - Едно от прекрасните стихотворения ...
27.11.2017 11:37
planinitenabulgaria написа:
Едно от прекрасните стихотворения от стихосбирката "Оцеляла от обич"!
Поздрав от мен:

https://www/watch?v=EMkELvW39oE


Финалното `и стихотворение. :)))
Благодаря за прекрасния Прелюд!
Небесна музика...

цитирай
6. dum - Поетите са светлините ред сенките и ...
27.11.2017 11:42
Поетите са светлините сред сенките и затова всички искаме да се докоснем до тях. ;)
Копнежът към творческия елексир, ако взема последните думи всеки куплет на стиха ти, съществува защото е "Тайна в душата от Бога". Благодаря за това щастие!
цитирай
7. wonder - Сърцата на поетите са жар, в която ...
27.11.2017 11:53
jelezov написа:
Сърцата на поетите са жар,
в която нестинарите са много,
и в свойта дан - словесния олтар,
поетите са стих-сълза от Бога.

Като нерелигиозен (невярващ в Бог), тук възприемам Бога като висша ЦЕННОСТ, като Човек, като идеал за Човек, в осъществимостта на който дълбоко вярвам.


Да! :)))
И аз не съм религиозна, но вярвам в Бог като Творец на Вселената и всички нас - прашинки в Космоса на Съ-творението.
Човекът е Бог в развитие, както и злото е нееволюирало добро.
Благодаря за хубавия и размислящ коментар!
цитирай
8. wonder - Поетите са светлините сред сенките ...
27.11.2017 11:55
dum написа:
Поетите са светлините сред сенките и затова всички искаме да се докоснем до тях. ;)
Копнежът към творческия елексир, ако взема последните думи всеки куплет на стиха ти, съществува защото е "Тайна в душата от Бога". Благодаря за това щастие!


Чудесна хрумка! :)))
Благодаря!
А искаш ли да цитирам строфа от твой ненадминат стих в тази посока? ;)))
цитирай
9. tikovpisane - Велико стихотворение!
27.11.2017 15:48
Сърдечен поздрав!
цитирай
10. wonder - - Велико стихотворение! Сър...
27.11.2017 16:57
tikovpisane написа:
- Велико стихотворение!
Сърдечен поздрав!


Благодаря!
Вдъхновено е от поет и е посветено на поет.
Всеки, в даден миг през живота си, е бил за някой друг стих-сълза...
цитирай
11. kasnaprolet9999 - Поздрав поетесо с огнено сърце.
27.11.2017 17:21
Поздрав поетесо с огнено сърце.
цитирай
12. wonder - Поздрав поетесо с огнено сърце. ...
27.11.2017 17:45
kasnaprolet9999 написа:
Поздрав поетесо с огнено сърце.


Благодаря, Пролет с бяла душа!

https://www7/play:760694df
цитирай
13. conte - тук и аз се парнах ;-)
27.11.2017 17:49
тук и аз се парнах ;-)
цитирай
14. rosiela - Прекрасно!
27.11.2017 18:03
Чак сега се прибрах и съзрях това поетично съвършенство!
цитирай
15. kliomba - "Ръцете на поетите са вик, на ...
27.11.2017 18:43
"Ръцете на поетите са вик,
на копие понесъл тишината.
И стигмите Исусови от стих,
потъват в дълбините на душата."

От това боли.
цитирай
16. wonder - тук и аз се парнах ;-) Поетите са ...
27.11.2017 18:47
conte написа:
тук и аз се парнах ;-)


Поетите са фениксови - и от пепелищата излитат право нагоре. ;)))
цитирай
17. wonder - Прекрасно! Чак сега се прибрах и ...
27.11.2017 18:50
rosiela написа:
Прекрасно!
Чак сега се прибрах и съзрях това поетично съвършенство!


Благодаря! Но...
Узнах, че съвършенството е скучно ако не е предшествано от онези забивки в земята с човката надолу, като при Джонатан Ливингстън Чайката. :)))
цитирай
18. wonder - "Ръцете на поетите са вик, на ...
27.11.2017 18:51
kliomba написа:
"Ръцете на поетите са вик,
на копие понесъл тишината.
И стигмите Исусови от стих,
потъват в дълбините на душата."

От това боли.


А мен ме боли от това, защото е казано преди 5 века, а звучи толкова актуално и днес:

"Да бях умрял! До гуша ми дойде
с достойнство да се перчи лицемерът,
богатият от бедни да краде,
нищожества с почтени да се мерят,
да е в бардак девическата чест
и ученият, унизен, да проси,
и ситият под маска на злочест,
и много често болен здрав да носи,
и доблестният – в хорските крака,
и правият да си криви душата,
и словото с намордник все така,
и правдата – слугиня на лъжата. "
цитирай
19. elineli - Чистото
27.11.2017 20:30
на стиховете ти харесвам, защото бликат направо от сърцето -точно както и сълзите!***
цитирай
20. wonder - Чистото на стиховете ти харесвам, ...
27.11.2017 21:25
elineli написа:
Чистото на стиховете ти харесвам, защото бликат направо от сърцето -точно както и сълзите!***


Така е, ЕлиНели... от сърцето блика всичко безценно.
А щом ти спомена името веднага ми долита асоциацията с онази Нели:


"Звездите среднощни
Не са по-разкошни
От нейните чудни очи!
И пурпурът златен
На ден благодатен
Залязва — изчезва — мълчи
пред златните къдри на моята Нелли,
изплели вълни от лъчи..."

цитирай
21. missana - Хубав стих, Уондър!
27.11.2017 22:21
Поздрави и от мен.
цитирай
22. kometapg - Прочетох с удоволствие!
28.11.2017 01:01
Прочетох с удоволствие!
цитирай
23. stih - Поетите заслужават...
28.11.2017 02:41
Днес много пишат стихове, но не всички са поети.
Само тези, които с очи, ръце и сърце откриват и утвърждават красивото и доброто в живота, заслужават твоите думи, Уондер.
Благословена е Дарбата ти!
цитирай
24. stela50 - Прекрасно стихотворение !
28.11.2017 09:19
Харесано, любимо...
Поздравления, Дела !
цитирай
25. kvg55 - wonder,
28.11.2017 22:05
Поетите и поетесите са богове.
цитирай
26. planinitenabulgaria - Ти пак направи празник с тази прекрасна вещ.
28.11.2017 22:46
Аз се замислих, музикалния ми поздрав не бе съвсем прецизен, той е молитва. А трябваше да бъде радост, идваща от две страни - от тази на поета и тази на прехваналатите красотата на творбата му. Така е в хорала на Кантата №147 от Бах. Радостта идва от едната страна на река Йордан, после от другата, накрая става всеобща. Аз съм Ти изпращал вече този поздрав, но и сега му е мястото.
Още веднаж поздрави за прекрасното стихо!
цитирай
27. planinitenabulgaria - От кой автор са тези стихове, защото звученето не е характерно за Дела Раи?
28.11.2017 22:48
"Да бях умрял! До гуша ми дойде
с достойнство да се перчи лицемерът,
богатият от бедни да краде,
нищожества с почтени да се мерят,
да е в бардак девическата чест
и ученият, унизен, да проси,
и ситият под маска на злочест,
и много често болен здрав да носи,
и доблестният – в хорските крака,
и правият да си криви душата,
и словото с намордник все така,
и правдата – слугиня на лъжата. "
цитирай
28. wonder - От кой автор са тези стихове, защото ...
28.11.2017 23:45
planinitenabulgaria написа:
От кой автор са тези стихове, защото звученето не е характерно за Дела Раи?

"Да бях умрял! До гуша ми дойде
с достойнство да се перчи лицемерът,
богатият от бедни да краде,
нищожества с почтени да се мерят,
да е в бардак девическата чест
и ученият, унизен, да проси,
и ситият под маска на злочест,
и много често болен здрав да носи,
и доблестният – в хорските крака,
и правият да си криви душата,
и словото с намордник все така,
и правдата – слугиня на лъжата. "


Естествено, че не е... Сложила съм го в кавички и съм написала, че е създаден преди 5 века. ;)))
Това е 66 сонет на Шекспир, но в превод на Кирил Кадийски.
Уникален превод!
А Шекспировият стих звучи и днес злободневно, уви!
цитирай
29. wonder - wonder, Поетите и поетесите са б...
28.11.2017 23:47
kvg55 написа:
wonder,
Поетите и поетесите са богове.


Като всички други хора, но целунати от Бог.
цитирай
30. wonder - Ти пак направи празник с тази пре...
28.11.2017 23:49
planinitenabulgaria написа:
Ти пак направи празник с тази прекрасна вещ.
Аз се замислих, музикалния ми поздрав не бе съвсем прецизен, той е молитва. А трябваше да бъде радост, идваща от две страни - от тази на поета и тази на прехваналатите красотата на творбата му. Така е в хорала на Кантата №147 от Бах. Радостта идва от едната страна на река Йордан, после от другата, накрая става всеобща. Аз съм Ти изпращал вече този поздрав, но и сега му е мястото.
Още веднаж поздрави за прекрасното стихо!


Благодаря!
А река Йордан е едно от удивителните кътчета, в които вселената ни докосва с Божествената си принадлежност.
цитирай
31. wonder - Прекрасно стихотворение ! Х...
28.11.2017 23:50
stela50 написа:
Прекрасно стихотворение !
Харесано, любимо...
Поздравления, Дела !


Вече не помня, но явно и при теб е долетяла моята "Оцеляла от обич". :)))
Благодаря, Таня!
цитирай
32. wonder - Поетите заслужават. . . Днес много ...
28.11.2017 23:52
stih написа:
Поетите заслужават...

Днес много пишат стихове, но не всички са поети.
Само тези, които с очи, ръце и сърце откриват и утвърждават красивото и доброто в живота, заслужават твоите думи, Уондер.
Благословена е Дарбата ти!


Елице, чудна птице, знам... сърцето ти е поетичен храм. Не пускай в него идолопоклонници. И остани все така прекрасна!
Благодаря!
цитирай
33. wonder - Хубав стих, Уондър! Поздрави и ...
28.11.2017 23:54
missana написа:
Хубав стих, Уондър!
Поздрави и от мен.


Благодаря, Младене! :)))
цитирай
34. wonder - Прочетох с удоволствие! А аз с ...
28.11.2017 23:55
kometapg написа:
Прочетох с удоволствие!


А аз с радост забелязах завръщането ти!
Благодаря!
цитирай
35. sande - Прекрасно !
29.11.2017 16:45
Поздрави и възхищения !
цитирай
36. wonder - Прекрасно! Поздрави и въз...
29.11.2017 20:58
sande написа:
Прекрасно!

Поздрави и възхищения !


Сърдечно благодаря! :)))
цитирай
37. tomich - Безмерно красиво и мъдро е стихо...
30.11.2017 22:21
Безмерно красиво и мъдро е стихотворението, Дела, нашепнато от твоя Бог!
Пази душата и ръцете си чисти!...
Голямо Благодаря!
цитирай
38. wonder - Безмерно красиво и мъдро е стихо...
30.11.2017 23:52
tomich написа:
Безмерно красиво и мъдро е стихотворението, Дела, нашепнато от твоя Бог!
Пази душата и ръцете си чисти!...
Голямо Благодаря!


Пазя ги, Томич!
И Бог да ни пази!
Благодаря!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: wonder
Категория: Изкуство
Прочетен: 15163696
Постинги: 3224
Коментари: 32053
Гласове: 194009
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031