Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.06.2008 17:26 - ПРЕСКОНФЕРЕНЦИЯТА ЗА ТРАНСПОРТНАТА КРИЗА, АКЦИЗИТЕ, ВИНЕТКИТЕ И КОРУПЦИЯТА ПРЕЗ ПОГЛЕДА НА АГЕНЦИЯ "ФОКУС"
Автор: teodordetchev Категория: Други   
Прочетен: 2675 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 05.06.2008 10:41




Агенция „Фокус” отрази подробно в поредица от съобщения проведената пресконференция и застъпените на нея становища. Пресконференцията започна в 14.00 и завърши в 15.00 часа, а репортерката Марта МЛАДЕНОВА, успя да излъчи от нея поредица от съобщения в интервала от 14.23 до 15.00 часа. В момента на приключването на пресконференцията, Агенция „Фокус” вече беше разгласила основните й акценти:

http://www.focus-news.net/index.php?id=n965437&chain=1

Иван Ангелов: Няма засега да стачкуваме, но няма и да стоим пасивни.

София. Ние няма да предприемем никакви неефективни стачни действия (Бел. Т. Д. Очевидно е пачатна грешка – имат се пред вид „ефективни стачни действия”), но няма да стоим пасивни. Държавата ни и без това е пълна анархия. Това заяви на пресконференция Иван Ангелов, председател на Браншовият съюз за стопанска инициатива в транспорта (БССИТ), предаде репортер на Агенция „Фокус”. По думите на Ангелов трябва тотална промяна в нормативната база в транспортния бранш. В близко време ще настане хаос в превозите. Всеки купува автобус, защото смята, че най-лесно така се изкарват пари, каза още Ангелов. По думите му в последните протести най-активни са турските превозвачески фирми чрез поставени лица. По думите на Ангелов – трябва да се изгради реална документална база, за да могат всички превозвачи да бъдат поставени при равни условия и да няма нелегитимни превози.

„Трябва да има равни условия на превозваческия пазар. Част от протестиращите с претенциите си искат монопол”, допълни от своя страна Магдалена Милтенова - председател на стачния комитет, представител на БССИТ и на ССИ в Комитета за наблюдение при оперативна програма "Транспорт". Като такива искания Милтенова определи искания например за определен минимален брой седящи места за регистрация на превозваческа фирма. „Това означава, че ще бъдат ударени малките фирми”, заяви Милтенова. „Подобни искания, които са неосновани, нерегламентирани и т.н., не можем да подкрепим”, категорична бе тя. Милтенова представи декларация от браншови организации, представена по време на протестите в страната, в която според нея „има безпредметни искания”.

По думите на Милтенова трябва да се води диалог. Едва при окончателното изчерпване на преговорите, трябва да се премине към протестни действия.
Марта МЛАДЕНОВА

 

Спас Атанасов: Искаме намаляване на акциза върху пропан бутана.

София. Искаме намаляване на акциза върху пропан бутана, обяви на пресконференция Спас Атанасов, председател на Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП), предаде репортер на Агенция „Фокус”. По думите на Атанасов около 90 % от такситата карат на пропан бутан, а в този случай двигателят се износва по-бързо. Преди България по ставки на акцизите са Австрия и Словакия. 174 евро на 1 000 кг е акцизната ставка у нас. Най-ниска е ставката върху пропан бутана в Холандия. В някои от страните дори няма акциз.
„Почти няма никакви възможности за облекчаване на транспортните фирми, които употребяват дизел. Единственият начин за облекчаването им е намаляването на винетните такси с 3/4”, каза от своя страна Дамян Кънчев, един от представители на браншови организации. Според него цената на винетката от 67 лева е надминала европейските стойности. 600 лева е винетната такса за автобус на година, а за един камион – 1 000 лева. Премахването на винетните такси е нереалистично, но намаляването им с ѕ е. Държавата получава големи пари от винетни такси без да е вложила средства, смятат от бранша. Според тях у нас почти нищо не се прави за подобряването на магистралните пътища и инфраструктурата като цяло.
Теодор Дечев, зам.-председател на Съюза за стопанска инициатива /ССИ/, заяви, че „Дамян Кънчев е смекчил исканията, защото вчера по време на заседание е обсъждано искане за цялостно премахване на винетките”.

Брифингът се дава от Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта /БССИТ/, Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи /БКТВП/, Федерацията на автобусните превозвачи и Съюзът за стопанска инициатива /ССИ/.

Марта МЛАДЕНОВА

 

Браншовици искат премахване на винетките.

София. Браншовият съюз за стопанска инициатива в транспорта (БССИТ), Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП), Федерация на автобусните превозвачи и Съюзът за стопанска инициатива (ССИ) искат премахване на винетните такси в България. Това се казва в отворено писмо на организациите до до премиера Сергей Станишев, министъра на транспорта Петър Мутафчиев, министъра на икономиката Петър Димитров, министъра на финансите Пламен Орешарски и браншовите организации в отрасъл „Транспорт” в Република България. При сегашния ръст на цените на горивата, нарастването на приходите в хазната за сметка на увеличените приходи от ДДС, оправдава незабавното предприемане на подобна мярка. В исканията се посочва още - правителството и Народното събрание да дадат гаранции, че след достигането на изискуемите нива на акциза на бензина и дизеловото гориво през 2011 г., ще последва поне петгодишен период, през който размерът на акцизите на горивата ще бъде „замразен”.

Организациите апелират да бъдат изчерпани всички възможности за преговори, преди да се премине към масови протестни действия, които ще създадат сериозни проблеми на напълно невинни граждани. Те настояват за разглеждане на проблемите на транспорта в тяхната цялост, а не да се робува на контрапродуктивния подход да се работи „на парче”.

Като изхождат от факта, че таксиметровият транспорт в големите градове в България „не е лукс, а средство за предвижване”, организациите настояват да се проведат добронамерени консултации между заинтересуваните страни за намаляване на акциза на газ пропан - бутан с не по-малко от 40 лева/1000 кг или ориентировъчно с 40 % от надвишението над минимално изискуемата ставка според европейските директиви.

Браншовиците смятат, че съществува много голям брой недомислия, противоречия и несъвършенства в действащата нормативна уредба на транспортния отрасъл. Във връзка с това, те настояват за добросъвестен преглед на съществуващата нормативна база, при широко участие на браншовите организации на превозвачите, който да доведе до премахване на опасните вътрешни противоречия в нея и да я направи по-приложима и адекватна.

Организациите заявяват, че подкрепят всички обосновани и адекватни искания на протестиращите до този момент браншови организации.

 

Теодор Дечев: Транспортните проблеми не трябва да бъдат разглеждани на парче.

София. Транспортните проблеми не трябва да бъдат разглеждани на парче. Това заяви на пресконференция Теодор Дечев, зам.-председател на Съюза за стопанска инициатива /ССИ/, предаде репортер на Агенция „Фокус”. Дечев бе категоричен, че в преговорите трябва да включат всички браншови организации – т.е. и Браншовият съюз за стопанска инициатива в транспорта /БССИТ/, Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи /БКТВП/, Федерацията на автобусните превозвачи и Съюзът за стопанска инициатива /ССИ/. Освен това трябва да се водят преговори докрай. Според него има сериозни проблеми в ИА „Автомобилна администрация”. „Ако искаме, можем да напълним интернет с клипове с действия от представители на агенцията”, заяви Дечев. Той даде пример със служител на администрацията, който паркира на автобусна спирка и опити за саморазправа на въпросния служител. Според Дечев има толерантно отношение на ИА „Автомобилна администрация” към нарушенията – например към нелегалните таксита. „Понякога кампаниите срещу сивата икономика стават кампании срещу малкия бизнес. В случая обаче става дума за тотално толериране на незаконните превози”, допълни Дечев. „Съзнавам, че има риск в това да обвиниш една държавна институция, че в нея има корупция”, каза още браншовикът. Той препоръча да се направят инспекции към регионалните звена на ДАИ. „Корумпираните служители са и страхливи. Само едно запитване до регионалните структури, ще намалеят практиките”, допълни Дечев.

От ССИ поискаха още отмяна на винетните такси в България. Освен това – те искат след като бъдат постигнати ставките върху акцизите според евроизискванията, увеличаването на тези ставки да бъде замразено за пет години. От бранша искат намаляване акциза върху пропан бутана.

Марта МЛАДЕНОВА

Теодор Дечев: Недоумяваме как се водят преговорите за решаване на проблема с цената на горивата.

София. Хората, които преди години едва ли не са били готови да подкрепят „Лукойл”, сега протестират срещу високите цени на горивата на световния пазар. Увеличението на акцизите е почти изконсумирано. Това заяви на пресконференция Теодор Дечев, зам.-председател на Съюза за стопанска инициатива /ССИ/, предаде репортер на Агенция „Фокус”. "Ние се отнасяме положително към заявеното от правителството намерение в следващите две години да не се увеличават ставките върху акцизите. Не сме късопаметни обаче и ще припомним, че увеличението за 2009 г. бе изтеглено през тази година. Това означава, че ставките няма да се увеличат само за една година", допълни Дечев.

"Ние недоумяваме как се водят преговорите за постигане на решение на проблема", каза той. Според него по време на преговорите е трябвало да бъдат поканени всички браншови организации. В действителност обаче преговорите се водят от тези, „които са викали най-силно пред телевизионните камери”, коментира Дечев. Той изрази недоволство от факта, че преговорите се водят само от организации, включени в тях „по неясен критерий”. По този начин се поставя под съмнение легитимността на преговорите.

Брифингът се дава от Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта /БССИТ/, Браншовата камара на таксиметровите водачи и превозвачи /БКТВП/, Федерацията на автобусните превозвачи и Съюзът за стопанска инициатива /ССИ/.
Марта МЛАДЕНОВА

Ще се запази тенденцията на ръст на цените на горивата.

София. В Бюджет 2008 г. има една много сериозна грешка – изтеглянето на увеличението на акциза върху горивото. Това заяви на пресконференция Теодор Дечев - зам.-председател на Съюза за стопанска инициатива /ССИ/, предаде репортер на Агенция “Фокус”. Тенденцията на ръст на цените на горивата ще се запази, коментира Дечев. По думите му – тази тенденция е трябвало да бъде отчетена много отдавна и трябва да се вземат мерки.

Моментното състояние на пазара на автобусни превози дава пълно основание за обявяване на криза на пазара, допълни браншовикът. По думите му – протестиращите от няколко дни превозвачи са проявили недалновидност, защото при приемането на бюджет 2008 г. тези превозвачи едва ли не са обвинявали останалите, че искат да им развалят отношенията с изпълнителната власт. Дечев определи превозвачите като зависими от изпълнителната власт.

Според него – настоящите протести започват дни преди да бъде показан първият вариант на бюджет 2009 г.

Марта МЛАДЕНОВА


ПРОЧИТАЙКИ ТОЗИ МАТЕРИАЛ, МОЛЯ НЕ ПРОПУСКАЙТЕ ОСНОВНИЯ ТЕКСТ:

http://teodordetchev.blog.bg/viewpost.php?id=198013

ПРОЧИТАНЕТО МУ УЛЕСНЯВА В ПЪТИ, РАЗБИРАНЕТО НА ОСТАНАЛИТЕ ДВА ПОСТИНГА :-)))



Тагове:   криза,   Агенция,   фокус,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: teodordetchev
Категория: Други
Прочетен: 5834310
Постинги: 780
Коментари: 3551
Гласове: 52945
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Social Security Watch – Блогът на Емилия Милчева
2. "Най-доброто" от политологическите публикации в блога.
3. Един млад политолог - блогът на Тодор Райков
4. Нов икономически блог на проф. д-р Румен Младенов Георгиев
5. Блогът на асистента за икономиката, такава каквато е.
6. Изтегли си книгата „България и Украйна – цивилизационни разломи и политически успоредици“
7. Мартин Димитров
8. Блогът на Теодор Иванов - Кобата
9. Блогът на Мариан с историко - политическа насоченост
10. Свалете си книгата „Индустриални отношения и сигурност – част първа. Социални концесии в колективното договаряне“
11. Кой призна и кой не призна Косово - цялата сага, ден след ден ...
12. Блогът на Никола Дръндев - Подло пионерче
13. МамкаМу - богът на Юрий Александров
14. Блогът на Евгения Тодорова
15. Бизнесът, правата на човека и корпоративната социална отговорност между доброволността и регулациите
16. Интервю за враждебността между "системните" партии, за ерозията на политическата система, за социалдемокрацията и за други неща
17. Изтегли си книгата "Гъвкави форми на работа и (пост)индустриални отношения в страните от Централна и Източна Европа"
18. Изтегли си книгата "Социалният диалог в частния охранителен сектор"
19. Изтегли си сборника: „България на прага на ЕС: тристранното сътрудничество и развитието на индустриалните отношения. Сравнителни модели и анализ“.
20. Изтегли си книгата "Иновации в колективното договаряне" с автори: Теодор Дечев, Боряна Стойчева и Веселин Илков
21. Изтегли си книгата "Взаимодействие между институциите и индустриални отношения" с автор Теодор Дечев
22. Social Security Watch - Блогът на Емилия Милчева
23. Блогът на Радослав Пашов