Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.11.2009 20:12 - Божков обърка кого да атакува за хазарта
Автор: teodordetchev Категория: Други   
Прочетен: 11708 Коментари: 18 Гласове:
11



БОЖКОВ ОБЪРКА КОГО ДА АТАКУВА ЗА ХАЗАРТА

 

30.11.2009, 10:01 (обновена 30.11.2009, 10:06)

 

Полина Тодорова

 

http://news.ibox.bg/comment/id_1673753857

 

Преди няколко дни, на 26 ноември, бизнесменът Васил Божков реагира изключително емоционално срещу увеличаването на акциза на хазарта у нас, като отправи остри нападки срещу министъра на финансите - Симеон Дянков и лидера на ДСБ - Иван Костов.

Божков заяви дословно: "Под натиска на един неуравновесен финансов министър и на един откровен лъжец и баща на корупцията в България - Иван Костов, се осъществява геноцид върху българския бизнес".

Дали обявеното увеличение на акциза върху хазарта е „геноцид над българския бизнес" е повече от спорно. Направеният по-внимателен преглед върху хода на събитията обаче показва по безспорен начин, че Иван Костов няма връзка с идеята за повишаване на акциза на хазарта.

Какво сочи проследяването на хронологията на събитията?

Първото официално предложение за сериозно повишаване акциза на хазарта не идва от представител на политическа сила. То е направено на заседание на Националния съвет за тристранно сътрудничество (НСТС) от представител на работодателските организации - заместник председателя на Съюза за стопанска инициатива (ССИ) - Теодор Дечев.

Редакцията разполага с пълният текст на протокола от заседанието на НСТС, проведено на 15 септември 2009 г., на който е направено предложението за увеличаване на акциза на хазарта.

Предложението е направено по време на заседание от особено значение - на 15 септември 2009 г., НСТС обсъжда пакет от антикризисни мерки, на които правителството отдава особено значение, ако не за друго, то поне в PR план.

Социалните партньори от своя страна не пропускат да поставят и други свои искания, извън съгласувания и „фризиран" текст на антикризисните мерки.
Особено конкретен в предложенията си е Теодор Дечев, който предлага намаляване на акциза на пропан-бутана за сметка на увеличаване на акциза на хазарта.

Дечев поставя риторичния въпрос, дали трябва да се насърчава порока по време на криза, а в същото време екогоривата да бъдат облагани безмилостно. Той се изказва еднакво саркастично и за толерирането на частния хазарт и за пълната липса на акциз върху държавния хазарт.

Министърът на финансите игнорира предложението за намаляване на един от най-високите в европейски мащаб акцизи върху екогориво - втечнен газ пропан-бутан, но веднага реагира благосклонно на идеята за увеличаване на косвените данъци за хазарта. За по-пълна достоверност, привеждаме фрагменти от изказванията на Дечев и на Дянков.

ТЕОДОР ДЕЧЕВ: ... Акцизите върху газ, въглеводороден втечнен - иначе казано пропан-бутан, бяха драматично вдигнати през 2003 г. в противоречие с програмата за финансова евроинтеграция, за да бъде общо взето защитен интересът на производителите и пласьорите на бензини в България. ...

Само че тогава, когато бяха вдигнати акцизите в интерес на един частен бизнес, ние протестирахме, затворихме Цариградското шосе, блокирахме парламента, постигнахме някакво нищожно намаление - увеличението да е с 80 лв. на тон, а не със 100 лв., но тогава ни се каза: "Спокойно! С течение на времето нещата ще се урегулират".

Как ще се урегулират нещата? Изискването на правилата за европейската евроинтеграция по отношение на акцизите е да достигнем минималните ставки за Европейския съюз.

Господин вицепремиер, точно по това перо ние сме на трето - четвърто почетно място отпред - назад в Европа и наши конкуренти за медал са „бедни" държави, като Швеция и Австрия. И ние всяка година водим този разговор (господин заместник-министърът е жив свидетел на сигурно вече отегчителното ни досаждане), повтаряйки едно и също, но всяка година се казва „Добре, хайде в бюджета догодина, сега виждате вече сме вързали бюджета, не става".

Тази година ние казахме и написахме нещо ново. (Съюзът за стопанска инициатива е внесъл рекордното тегло хартия в Комисията по антикризисните мерки). Ние написахме предложение за намаление на акциза на пропан-бутана и казахме от къде да се вземе компенсацията.

Господин Вицепремиер, ние сме държавата с най-ниските акцизи върху хазарта в Европа, а може би и в света. Защо по време на криза порокът ще бъде насърчаван!? Изобщо не говоря за държавния хазарт, който изобщо няма акциз - може би, защото държавата е миропомазана, тя данъци не плаща. Защо да насърчаваме порока, а това, на което се крепят евтините превози и всичко друго, което сме  свикнали да наричаме горивото на бедните, ще бъде обложено с едни от най-големите акцизи в Европа. Ето това нещо аз не разбирам.

Ако някой изпитва страх, защото то си е малко страшно да се каже публично "Какво става с хазарта, какво правят тези хора, защо няма акциз за тях?" - готово, ние ще го кажем! Ще го кажем и ще го заявим на висок глас. Не може в България да има  най-ниският акциз на хазарта и най-високият на пропан-бутана. ...

Въпросът е за правото на по-бедните превозвачи, бизнесмени и хора, използващи тези неща да минат малко по-евтино е важен, а въпросът за акциза на хазарта е не само морален, това е въпрос, който действително е по време на криза - ами напълнете хазната. Благодаря!

СИМЕОН ДЯНКОВ: Благодаря!
Преди да дам думата отново искам да маркирам, че аз също съм симпатизант да се направи нещо на тема хазарт и ще се радвам, ако това е една от темите, които продължим да разговаряме.

Но това е тема, която и на мен напоследък започва да ми става интересна отчасти понеже не зная историята й съм малко по-необременен. Но бих се радвал тази тема да продължим да я разговаряме.

Както се вижда, идеята за повишаване на акциза на хазарта идва съвсем не от Иван Костов и е предложена като начин за балансиране на бюджета в случай на намаляване на акциза върху пропан-бутана. Иван Костов изобщо не е вземал отношение по въпроса по това време - нито в полза на намаляването на косвения данък върху екологичното гориво, нито за увеличаване на акциза на хазарта.

Иван Костов е принуден да вземе отношение, едва когато лидерът на СДС Мартин Димитров също предлага от името на синята партия увеличаване на акциза на хазарта.

В реакцията на Костов може би личи повече ревност към лидера на СДС, отколкото враждебност към хазартните игри. Воден от стремежа да бъде най-радикален и „най-антиолигархичен", Иван Костов отказа да подкрепи предложението на Мартин Димитров и излезе с тезата, че хазартът трябва да бъде забранен изцяло.

Така за втори път, Иван Костов бламира публично лидера на СДС, правейки необмислени предложения, без изобщо да ги съгласува с коалиционните си партньори.

Първият път това стана на 9 септември 2009 г., когато без всякакви консултации със СДС, Иван Костов предложи прословутата формула за „почитане на всички, които са загинали за политическите си идеали". Това стана, след като Синята коалиция излезе с официално становище, за което се знае, че е писано от народния представител Лъчезар Тошев и което беше прочетено от парламентарната трибуна от Мартин Димитров, в качеството му на съпредседател на парламентарната група на СК.

При този инцидент, Костов се отклони без всякакви скрупули от съгласуваното в парламентарната група на Синята коалиция становище, за да лансира своето импровизирано предложение. Не стана ясно само дали се учуди на подкрепата, която ДПС му оказа ...

По-малко от 20 дни по-късно Иван Костов отново се разграничи рязко от съюзника си, при това с предложение, което повдига въпроси за мотивите му.

Бившият министър - председател би трябвало да знае по-добре от всеки друг, че предложението на Мартин Димитров би довело до изземване на свръхпечалбата на хазартните босове, докато идеята за пълна забрана на хазарта би направила щастливи най-вече поизгладнелите мутри.

Последните биха получили неочаквано възможността да се развихрят в организирането на нелегални залагания и на тайни игрални домове, които естествено не биха плащали никакви данъци. Накратко - предложението на Костов би създало в страната ситуация, близка до тази по време на сухия режим в САЩ.

Вдигането на размера на акциза в крайна сметка прие логиката на Мартин Димитров и на Теодор Дечев. Последният изказа разочарованието си, че управляващите не пожелаха да намалят акциза на пропан-бутана за сметка на получените допълнителни приходи, но очевидно в момента никой не мисли за друго, освен за събиране на пари в хазната.

Остава загадка, защо Васил Божков се нахвърли върху Иван Костов, който на практика направи едно неизпълнимо предложение, което единствено ерозираше реалистичното и прагматично предложение за повишаване на акциза върху хазарта.

Може би му се отблагодарява с тази своеобразна PR акция?

 





Гласувай:
11



1. haralanov - Не е ли абсурд..?
30.11.2009 20:17
Васил Божков-Черепа да дава акъл кой е корумпиран и кой е неуравновесен в жалката ни държавичка?
цитирай
2. teodordetchev - За абсурд е абсурд ...
30.11.2009 21:09
Но трябваше да минат близо 20 години, за да посегне някой към свръхпечалбите на хазартните босове.

Впрочем, позицията на Иван Костов за пълна забрана на хазарта наистина е погрешна. Не се наемам да гадая дали наистина изпитва ревност към Мартин Димитров, когато последният прави добри законодателни предложения, но журналистката написала статията е права, че това е вторият път, когато Иван Костов бламира усилията на коалиционния си партньор.

От снощи се чудя над още една гатанка - как стана така, че Евгения Дайнов нападна СДС точно в деня на преизбирането на Мартин Димитров за лидер.

Всеки що-годе информиран човек знае, че твърдението на Дайнов, че само "ДСБ произвежда политика" (Господи, какъв израз - той просто забива в земята Бареков с неговата "произведена новина") НЕ е вярно. Само че, в СДС генераторът на законодателни предложения е точно Мартин Димитров.

Въпрос: С какво пречи Мартин Димитров на Евгений Дайнов и на фен клуба на ДСБ !?

Въпросът е малко оф-топик ама какво да се прави - напира у мен от вътре ...
цитирай
3. gantree - :))))
30.11.2009 21:33
Абе, направо са си комбина Черепа и Иван Костов, нали?
Единствената им цел на двамата, доколкото разбирам от тоя доста немощен пасквил, е да дигнат пушилка покрай увеличаването на данъка, за да не видят и да се объркат българите на кого точно да благодарят.
цитирай
4. teodordetchev - Би било ужасно печално да се комбина.
30.11.2009 21:47
Аз поне се надявам да не са комбина. Иначе хронологията в статията е вярна. Както е вярно, че предложението за увеличаване на акциза на хазарта целеше това да компенсира намаляване на акциза на пропан - бутана. Последното естествено не се състоя - чакай ти от държавата намаление на косвените данъци ...

В Министерството на финансите владеят главно действието събиране - действието изваждане не им е по сърце ... :)
цитирай
5. gantree - @ г-н Дечев
30.11.2009 21:52
Да, знам кое е вярното и кое не е, тоест - 50-те% истина в лъжата :))
Само не разбирам кое е от двете в конкретния случай тук - Вие ли оглупяхте, или смятате читателите на блога си за глупаци.
цитирай
6. teodordetchev - Аз не мога сам да преценявам дали съм оглупял или ...
30.11.2009 22:12
... поумнял.

Читателите не смятам за глупаци, най-малко Вас.

Спекулациите за "пиара" не са мои, а на съответната журналистка. Аз лично не ги споделям, макар че когато Васил Божков те напада - това си е повече от реклама ... :)

Що се отнася до фактологията, тя си е така.

Сега ще проверя, но мисля, че въпросът за хазарта беше дискутиран още преди доста време в блога на МамкаМу. Тогава някой го обвини, че бил анти-костовист, защото не споделял възгледите на Иван Костов за забрана на хазарта. Както се разбра, това не беше така.

Аз самият, за разлика от повечето функционери на синята партия, за осем години от 2001 г. насам не съм казал една лоша дума за Иван Костов. Както се казва - твърдението подлежи на проверка.

Поместих тази статия в блога си по две причини:
- за добро или лошо в нея съм споменат многократно;
- според мен в статията много фино е иронизиран нашият роден хазартен бос.

Може би - достатъчно основания да копнеш - пейстнеш нещо в блога си ?
цитирай
7. gantree - @ г-н Дечев
30.11.2009 22:31
Не, недейте така, с "памучето" :))
Ако не й споделяте спекулациите на тази клета женица, тогава нямаше да го има това тук, в блога Ви. Четох го днес следобяд в Нюза, и там достатъчно се позабавлявах, та и затова така се изненадах, като го видях копирано и тук. Като нечия пропаганда е идеално, но не и като тема за разговор.

За забраната на хазарта, ако се замислите, ще се съгласите с г-н Костов. Неслучайно негови бяха думите, че легализирането на хазарта е била най-голямата, или една от най-големите му грешки навремето.

За лошите думи, никой не Ви държи сметка за такова нещо, най-малко пък аз имам такова намерение.

За статията - тя е посветена на Иван Костов, а не на Васил Божков, това е повече от очевидно. Не е първата подобна, с този адресат, която съм намирал в Нюза. Такъв им е вкусът, и такава е политиката им. А че сте споменат - споменат сте "с добро", както и Мартин Димитров, за моя голяма изненада.

Поздрави.
цитирай
8. teodordetchev - Би било ненормално да бъда споменат с лошо в нюз-а ...
30.11.2009 22:51
... Все пак, спрях да водя колоната си там заради кметските избори - щеше да стане нещо като конфликт на интереси.

Този лаф за памучето ми хареса - ще го запомня. Не мисля, че тази статия по някакъв начин злепоставя Иван Костов. Поне що се отнася до релациите Иван Костов - Васил Божков.

Виж, що се отнася до релациите - Иван Костов - Мартин Димитров, там има казани някои нелицеприятни реплики, но в тях има значителна доза истина. Не вярвам Иван Костов чак да ревнува от Мартин Димитров, но борба за доминация на върха на Синята коалиция и за сърцата на сините избиратели си има и лидерът на ДСБ не си поплюва много - много. Не че това заслужава упрек, подобни тихи единоборства са естествени, но все пак ...

Бих бил благодарен ако ми посочите, къде г-н Костов е направил подобно самопризнание за грешката си с хазарта. Дори и без линк в Интернет, бих го потърсил обезателно.

Без значение, дали Костов е сбъркал през 1990 - 91 година или не, сега абсолютната забрана на хазарта ще е лошо решение. В статията пише нещо за разни прегледнели мутри - нещата стоят точно така, дори и по-зле. Да си спомним "сухия режим" и да се обзаложим, кой ще се кандидатира за Ал Капоне ...

Божков реагира така истерично, защото с вдигането на акциза започва да се изземва свръхпечалбата му. Чак се чудя, до кога ще се задържи това ниво на акциза.

Поздрави !
цитирай
9. gantree - @ г-н Дечев
30.11.2009 23:10
Не, няма никакви нелицеприятни реплики. В интервюто си по БНТ веднага след случката Костов ясно посочва кое предложение чие е било, може да се види в частта тук, в моя блог:
http://gantree.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/11/27/replika-na-priiatnoto-izkvichavane.444074

Единоборства няма, казано с две думи. А би трябвало да има, ако питате мен, и то много.

"Самопризнанието" за грешката е част от коментара на Стефан Антонов от Дневник, статията му е тук.
http://dnevnik.bg/bulgaria/2009/11/26/821805_chelen_sblusuk_na_bojkov_s_durjavata_za_hazarta/

Цитирам:

"... Преди около месец съпредседателят на "Синята коалиция" лансира идеята хазартът в България изцяло да се забрани и заяви, че повежда лична битка за тази кауза. Той определи легализирането на хазарта по времето, когато беше премиер, за най-голямата си грешка."


Тоест, има препредаване на думи, което от моя страна не е проблем, тъй като Стефан Антонов не е жълтения, и му вярвам.

Прегладнели мутри има навсякъде по света, и те са навсякъде еднакво прегладнели. По пътя на тая логика хайде да легализираме наркотиците и проституцията, за да се оправим веднъж завинаги. :)))

Божков, аз така и не разбрах защо реагира толкова глупаво. В крайна сметка става дума за някакви си кирливи пет процента повече. Единственото, с което си обяснявам тази неадекватна реакция е, че това вдигане се възприема като удар по авторитета му всред мутрите. Всяка втора мутра сега ще си каже "тоя, Черепа, вече не го бръснат, дай да го отместим към Малашевци". Или нещо подобно. Сложни неща са тия, дето се въртят при такива случаи в мутренските кратуни.
цитирай
10. teodordetchev - Години на ред, Васил Божков си имаше ...
30.11.2009 23:20
... персонални министри, респективно заместник - министри на финансите. Така че, въпросът наистина има и своя престижна страна. Но въпросът за числата е много по-важен. Увеличението съвсем не е пренебрежимо малко и влиза в конфликт с идеята г-н Божков да украси частния си самолет с платна на Владимир Димитров - Майстора ...

За наркотиците - по-добре да не говорим, че отдавна има точно идеи за легализиране на търговията с тях. Дебело подчертавам, че не споделям подобни идеи, но това не означава, че не съществуват. Между другото, Артър Конан Дойл е изрисувал Шерлок Холмс ... като морфинист. Впрочем и това не ми е по сърце.

А нашите мутри са най-гладните в света, така както съветският слон е най-големият ... :)
цитирай
11. gantree - @ г-н Дечев
30.11.2009 23:32
Споменавам легализирането като антипод на забраната. Вие смятате, че забраната на хазарта ще роди Ал Капоне и ще влоши нещата, затова според Вас е по-добре хазарта да остане легален. По тая логика забраната за наркотиците и за проституцията също влошава нещата, както забраната за хазарта, и в този смисъл схващането Ви е основание да се предполага, че ако ги легализираме и тях, нещата ще се оправят окончателно. Това, че едни мутри били гладни, не е разумно основание да се пренебрегва забраната на хазарта.

За престижа - не става дума за престиж.
Това е въпрос (почти) на живот и смърт в тия среди.
Подценявате го тоя момент.
цитирай
12. teodordetchev - Мисля че говорим едно и също ...
30.11.2009 23:36
... но по различен начин. "Престиж" и "уважение" не бяха ли най-важните думи в речника на една специфична "гражданска" мрежа, започнала като освободителна срещу французите (в Сицилия) и съществуваща и до ден днешен, в това число и като "оператор" на боклука в някои градове от двете страни на Атлантика ... ? ... :)
цитирай
13. gantree - @ г-н Дечев
30.11.2009 23:42
Да загубиш нечие уважение е едно, а да те очистят, защото вече не вършиш нужното за глутницата - това е нещо съвсем друго. Както и да е.

Приятна вечер.
цитирай
14. teodordetchev - И на Вас приятна вечер ...
30.11.2009 23:45
... драги gantree !
цитирай
15. raylight - Все пак
30.11.2009 23:57
нали Костов е виновен? Аз мисля, че Божков му направи страхотна реклама, вярно за ваша сметка
цитирай
16. teodordetchev - Може и да съм малко сънен в този час, но ...
01.12.2009 00:55
... моля за пояснение. В какъв смисъл рекламата е за моя сметка ?
цитирай
17. анонимен - Дечев и ти ли в хора..
02.12.2009 13:42
Дечев и ти се включи в хора на ругателите на Костов. Това беше модерно, но взе да става демоде като паднаха комунягите от власт. Нали не забравяш, че беше заместник министър при нето и до ден днешен още се гордееш с този пост. За червена субсидия ли се отплащаш сега та си заревал за тези внасители на газта. През 2003 г. "царят" е на власт, а не Костов. Пропан-бутана, го качи "величеството", а не СДС. Костов тогава мълчеше, но СДС предлагаха различен акциз за нафтата за земеделските стопани и горивото за битово потребление.
Дечев не влизай и ти сред мушмороците, който искат да скарат Мартин и Костов. Мартин ги навря в миша дупка, колкото и пари да изръсиха хората на Доган, свързани с хазарта. Нека сега плачат и вият, ама ти къде се ръгаш в тази игра не е ясно.
цитирай
18. teodordetchev - Анонимен 17, първо вземете прочетете ...
02.12.2009 22:42
... статията отново. Като я прочетете, ще установите няколко неща:

- не съм писал аз статията, а журналистка от нюз.бг; Така че, аз лично не се ръгам никъде, просто съм качил този текст в блога си - основанията за това вече ги обсъдих с Гантрий и не мисля, че трябва да ги разисквам отново с Вас;

- Очевидно е, че в статията е иронизиран Васил Божков, на когото му се привижда Иван Костов и тогава, когато проблемите му не идват от него;

- Костов не е критикуван по никакъв начин за акциза на пропан - бутана във въпросната статия. Оспорено е гледището му при избора "висок акциз на хазарта или забрана на хазарта";

- Журналистката, написала статията, просто е констатирала различия между гледището на Мартин Димитров и Иван Костов. Констатирала е и факта, че аз съм предложил увеличението на акциза на хазарта от името на ССИ, преди партиите да вземат каквото и да е отношение по въпроса. Костов предложи забраната на хазарта доста по-късно . моето предложение е още от 15. 09. 2009 г.

Ако след като прочетете отново статията, вземете и да помислите малко, а след това вземете и да направите някоя справка, ще стигнете до това, което си говорихме с Гантрий:

- За осем години аз не съм казал или написал една лоша дума за Костов. Други, които бяха къде - къде по-близо до него и му редеха дитирамби, сега го заклеймяват така сякаш най-малко е запалил Александрийската библиотека. Не съм от тези како Сийке ...

- За мен отношението към Костов не е фунция на партийно пристрастие - не съм член на СДС от 1991 г., когато тогавашните вождове на синята партия ни громяха за това, че сме били републиканци и сме плашели естествените им съюзнизи - монархическите избиратели. През 2001 г. всички разбрахме кой на кого е бил "естествен съюзник". Точно по времето на Костов, ат 1995 г. нататък отношенията между СДС и БСДП се подобриха, макар и с много условности.

- Всичко това изключва възможността "да се включа в хора" и да започна някакви истерични словоизлияния слещу него. Но това значи ли, че мнението ми не може да се различава от Костовото ? Дори и да приемем, че политиката е религия - има догмат за непогрешимостта на Папата, но не и за непогрешимостта на Костов. Както разбираме, самият Костов смята, че когато беше министър на финансите в коалиционното правителство на Димитър Попов е допуснал грешки при регламентацията на хазарта.

. Не се грижете за отношенията ми с Мартин Димитров и Иван Костов, те са си моя работа.

- Много добре знам, кой е вдигнал акциза на пропан - бутана през 2003 г. - все пак аз бях един от говорителите на протестите срещу това тогава. Не разбирам, какво общо имат "червените" с това - те гласуваха в подкрепа на акциза.

И последно - нали разбирате, че не трия мъдрословията Ви, не защото казват нещо смислено, а защото по принцип не трия коментари.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: teodordetchev
Категория: Други
Прочетен: 5810521
Постинги: 766
Коментари: 3548
Гласове: 52701
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Social Security Watch – Блогът на Емилия Милчева
2. "Най-доброто" от политологическите публикации в блога.
3. Един млад политолог - блогът на Тодор Райков
4. Нов икономически блог на проф. д-р Румен Младенов Георгиев
5. Блогът на асистента за икономиката, такава каквато е.
6. Изтегли си книгата „България и Украйна – цивилизационни разломи и политически успоредици“
7. Мартин Димитров
8. Блогът на Теодор Иванов - Кобата
9. Блогът на Мариан с историко - политическа насоченост
10. Свалете си книгата „Индустриални отношения и сигурност – част първа. Социални концесии в колективното договаряне“
11. Кой призна и кой не призна Косово - цялата сага, ден след ден ...
12. Блогът на Никола Дръндев - Подло пионерче
13. МамкаМу - богът на Юрий Александров
14. Блогът на Евгения Тодорова
15. Бизнесът, правата на човека и корпоративната социална отговорност между доброволността и регулациите
16. Интервю за враждебността между "системните" партии, за ерозията на политическата система, за социалдемокрацията и за други неща
17. Изтегли си книгата "Гъвкави форми на работа и (пост)индустриални отношения в страните от Централна и Източна Европа"
18. Изтегли си книгата "Социалният диалог в частния охранителен сектор"
19. Изтегли си сборника: „България на прага на ЕС: тристранното сътрудничество и развитието на индустриалните отношения. Сравнителни модели и анализ“.
20. Изтегли си книгата "Иновации в колективното договаряне" с автори: Теодор Дечев, Боряна Стойчева и Веселин Илков
21. Изтегли си книгата "Взаимодействие между институциите и индустриални отношения" с автор Теодор Дечев
22. Social Security Watch - Блогът на Емилия Милчева
23. Блогът на Радослав Пашов