Това е казал пред “Trend” Иън Роулинсън, търговски директор на компанията “APM Terminals Poti”, която управлява грузинското пристанище Поти.
„Затова, за да стане Средният коридор конкурентоспособен, когато военните действия в Украйна приключат и ситуацията в региона се нормализира, ще е необходима неговата изключителна ефективност при създаването на прозрачни железопътни и морски транспортни връзки“, казал е той.
Според Роулинсън е много трудно да се направи прогноза за тази година, доколкото неопределеността, свъзрана с руско-украинския конфликт, а също така продължаващите последици от пандемията COVID-19, особено в Китай, оказват пряко влияние върху глобалната верига на доставките. Но днес, китайските товари, които исторически преминават през Русия, ефективно се превозват през Средния коридор.
Както е обяснил търговският директор, руският коридор между Китай и Европа е доста добър, макар че на границата между Беларус и Полша съществуват определени трудности с пропускателната способност при преминаването на товарите. Днес всички играчи от Средния коридор трябва да прокарват концепцията, че пазарът Средна Азия – Кавказ представлява част от китайския пазар, защото както смята Роулинсън, китайският пазар в крайна сметка ще се опитва да се върне към Северния коридор, когато последният отново се отвори.
„Средният коридор в обща изгода на Грузия и Азербайджан, ще остане висококонкурентен, когато Северният коридор отново се отвори. Възможностите за страните, разположени по този път, да се възползват от инфраструктурата и свързаността, а след това да започнат да развиват местната промишленост са огромни“ е казал Роулинсън.
Както е отбелязал Роулинсън, малките и средните предприятия както от Азербайджан, така и от Грузия трябва да създават и да използват преимуществата на свързаността, създадена от коридора и следователно да стимулират икономическия растеж.
„APM Terminals“ тясно сътрудничи с партньори от Азербайджан, а също така от Казахстан и Узбекистан. Ние също така работим с всички основни корабоплавателни линии, за да свържем Поти с европейските пристанища – в такива страни, като Румъния, България и Турция, а също така и с европейските железопътни оператори, особено в Полша и Германия, за да осигурим ефективността и прозрачността на Средния коридор“, добавил и той.
Източник: https://www.trend.az/business/3629785.htmlТагове:
"Касапинът" от 42 пехотен полк...
Самосглобяваща се нанотехнология във «ва...
2. "Най-доброто" от политологическите публикации в блога.
3. Един млад политолог - блогът на Тодор Райков
4. Нов икономически блог на проф. д-р Румен Младенов Георгиев
5. Блогът на асистента за икономиката, такава каквато е.
6. Изтегли си книгата „България и Украйна – цивилизационни разломи и политически успоредици“
7. Мартин Димитров
8. Блогът на Теодор Иванов - Кобата
9. Блогът на Мариан с историко - политическа насоченост
10. Свалете си книгата „Индустриални отношения и сигурност – част първа. Социални концесии в колективното договаряне“
11. Кой призна и кой не призна Косово - цялата сага, ден след ден ...
12. Блогът на Никола Дръндев - Подло пионерче
13. МамкаМу - богът на Юрий Александров
14. Блогът на Евгения Тодорова
15. Бизнесът, правата на човека и корпоративната социална отговорност между доброволността и регулациите
16. Интервю за враждебността между "системните" партии, за ерозията на политическата система, за социалдемокрацията и за други неща
17. Изтегли си книгата "Гъвкави форми на работа и (пост)индустриални отношения в страните от Централна и Източна Европа"
18. Изтегли си книгата "Социалният диалог в частния охранителен сектор"
19. Изтегли си сборника: „България на прага на ЕС: тристранното сътрудничество и развитието на индустриалните отношения. Сравнителни модели и анализ“.
20. Изтегли си книгата "Иновации в колективното договаряне" с автори: Теодор Дечев, Боряна Стойчева и Веселин Илков
21. Изтегли си книгата "Взаимодействие между институциите и индустриални отношения" с автор Теодор Дечев
22. Social Security Watch - Блогът на Емилия Милчева
23. Блогът на Радослав Пашов