Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.12.2022 22:40 - Ровшан Рустамов: Строителството на железопътната линия Хорадиз – Агбенд продължава с високи темпове
Автор: teodordetchev Категория: Други   
Прочетен: 1786 Коментари: 0 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Строителството на железопътната линия Хорадиз – Агбенд продължава с високи темпове.

          Това е казал в понеделник пред журналисти председателят на затвореното акционерно дружество „Азербайджански железни пътища“ – Ровшан Рустамов.

          Според думите му, повече от 40 процента от този маршрут вече са завършени.

          „По протежение на целия този маршрут всички работи по разминирането за приключили. Успоредно се водят работите по създаване на зони за безопасност“, е казал той.

image

          Рустамов е съобщил, че този маршрут също така ще спомогне за създаването на маршрут за Нахичеван.

          Участъкът от железопътната линия Хорадиз (на руски – Горадиз) – Агбенд, за който съобщава ръководителят на азербайджанските железници в миналото е съществувал. Затова за илюстрация, използваме фрагмент от карта на съветската железопътна мрежа от 1943 година. След Първата Карабахска война от 1988 – 1943 година, арменските окупационни сили разрушават целия участък от железопътната линия, за който става дума.

image

Днес, Азербайджан с ускорени темпове възстановява изцяло и наново – както се казва на „зелена поляна“ тази железопътна линия. Участъкът Хорадиз (Горадиз) – Агбенд е много важна част от така наречения „Зангезурски коридор“, който трябва да създаде пряка връзка на Баку с Нахичеван и да оформи второто разклонение на така наречения „Междинен коридор“ по маршрута „Изток - Запад“.

Една информация, която освен всичко друго, нагледно илюстрира разликата между строителството на инфраструктура и "усвояването на средства за строителство" на същата. По време на окупацията на седемте азербайджански района около бившата Нагорно Карабахска автономна област от арменските сили, повече от 200 километра железопътна линия бяха просто разрушени. Защо? Ами вероятно, защото и най-крайните националисти в Ереван са си давали сметка, че са там временно. Затова, всичко което е можело да бъде отнесено е било отнесено, в това число и железопътните релси. Да се надяваме, че поне не е било за скрап.

Сега Азербайджан изгражда съвършено нова пътна мрежа в региона, няколко международни летища и възстановява старите железопътни линии. Открийте десетте (или колкото поискате) разлики с България. Аз ще се задоволя с една - напомнете ми коя е последната нова железопътна линия, построена в България? Не се сещате? И аз не се сещам.

Но мога да си спомня, че под ведрото "царско" ръководство бяха демонтирани железопътните линии "Червен бряг - Оряхово" и "Ямбол - Елхово". Наскоро, Слави Трифонов ни предложи идеолога на тези демонтажи за министър-председател.

Източник: https://www.trend.az/business/transport/3680404.html ; https://blacksea-caspia.eu/bg/rovshan-rustamov-stroitelstvoto-na-zhelezoptnata-liniya-khoradiz-agbend-prodlzhava-s-visoki-tempove



Гласувай:
10



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: teodordetchev
Категория: Други
Прочетен: 5843295
Постинги: 784
Коментари: 3551
Гласове: 53003
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол
1. Social Security Watch – Блогът на Емилия Милчева
2. "Най-доброто" от политологическите публикации в блога.
3. Един млад политолог - блогът на Тодор Райков
4. Нов икономически блог на проф. д-р Румен Младенов Георгиев
5. Блогът на асистента за икономиката, такава каквато е.
6. Изтегли си книгата „България и Украйна – цивилизационни разломи и политически успоредици“
7. Мартин Димитров
8. Блогът на Теодор Иванов - Кобата
9. Блогът на Мариан с историко - политическа насоченост
10. Свалете си книгата „Индустриални отношения и сигурност – част първа. Социални концесии в колективното договаряне“
11. Кой призна и кой не призна Косово - цялата сага, ден след ден ...
12. Блогът на Никола Дръндев - Подло пионерче
13. МамкаМу - богът на Юрий Александров
14. Блогът на Евгения Тодорова
15. Бизнесът, правата на човека и корпоративната социална отговорност между доброволността и регулациите
16. Интервю за враждебността между "системните" партии, за ерозията на политическата система, за социалдемокрацията и за други неща
17. Изтегли си книгата "Гъвкави форми на работа и (пост)индустриални отношения в страните от Централна и Източна Европа"
18. Изтегли си книгата "Социалният диалог в частния охранителен сектор"
19. Изтегли си сборника: „България на прага на ЕС: тристранното сътрудничество и развитието на индустриалните отношения. Сравнителни модели и анализ“.
20. Изтегли си книгата "Иновации в колективното договаряне" с автори: Теодор Дечев, Боряна Стойчева и Веселин Илков
21. Изтегли си книгата "Взаимодействие между институциите и индустриални отношения" с автор Теодор Дечев
22. Social Security Watch - Блогът на Емилия Милчева
23. Блогът на Радослав Пашов