

Армения интензивно използва морския път между пристанищата Батуми (Грузия) и Новоросийск (Русия), за да реекспортира към Руската федерация стоки, които са обект на санкции. В резултат на това всяка седмица по морския маршрут Батуми-Новоросийск се транспортират 600 двадесет футови контейнера. Всички тези превози се извършват от „Armenian Shipping Company“.
Така дрехи, автомобили и резервни части за тях, както и медицинско оборудване, произведено от западни компании, се транспортират с кораби, движещи се по посочения маршрут. По-специално, реекспортирани автомобили от Армения се доставят в Русия от САЩ.
Първо транспортът се доставя до пристанището на Поти (Грузия), след това в Армения, където автомобилите преминават митническа регистрация и се съхраняват в град Гюмри. Този град се използва като основен център за задържане на автомобили преди реекспорта им през Грузия за Русия.
Операторът на транспорта по морския маршрут Батуми-Новоросийск е логистичната компания „C&M International“ LLC. Компанията клиент от Армения е „Armenian Shipping Company“, а фирмата получател от Русия е „Black Sea Forwarding“ LLC.
Интересното е, че шефът и на трите споменати компании е бизнесмен на име Давид Илоян. Всички превози на товари от Армения по морския път Батуми-Новоросийск се извършват само от компанията „Armenian Shipping Company“. Други арменски компании, които получават поръчки за превоз на товари по този маршрут, в крайна сметка се обръщат към горепосочената компания за доставка на продукти на руския пазар.
Заслужава да се отбележи, че реекспортът на стоки, намиращи се под санкционен режим за Русия доведе до увеличаване на външнотърговския оборот на Армения. Във връзка с това, за първите 7 месеца на 2023 г., стокооборотът между Армения и Русия възлиза на 3,7 милиарда щатски долара, от които 2 милиарда долара се падат на износа от Армения за Русия. Стокооборотът между Армения и Русия се е увеличил със 70% в сравнение със същия период на миналата година. Заради реекспорта за Русия, икономиката на Армения се очаква да отбележи ръст от 6-8% до края на тази година.
Дата на първоначално публикуване - 08 ноември 2023 година.
Тагове:
„Миротворци“ и пропагандисти започнаха и...
Русия изпраща в Украйна арменски „добров...

2. "Най-доброто" от политологическите публикации в блога.
3. Един млад политолог - блогът на Тодор Райков
4. Нов икономически блог на проф. д-р Румен Младенов Георгиев
5. Блогът на асистента за икономиката, такава каквато е.
6. Изтегли си книгата „България и Украйна – цивилизационни разломи и политически успоредици“
7. Мартин Димитров
8. Блогът на Теодор Иванов - Кобата
9. Блогът на Мариан с историко - политическа насоченост
10. Свалете си книгата „Индустриални отношения и сигурност – част първа. Социални концесии в колективното договаряне“
11. Кой призна и кой не призна Косово - цялата сага, ден след ден ...
12. Блогът на Никола Дръндев - Подло пионерче
13. МамкаМу - богът на Юрий Александров
14. Блогът на Евгения Тодорова
15. Бизнесът, правата на човека и корпоративната социална отговорност между доброволността и регулациите
16. Интервю за враждебността между "системните" партии, за ерозията на политическата система, за социалдемокрацията и за други неща
17. Изтегли си книгата "Гъвкави форми на работа и (пост)индустриални отношения в страните от Централна и Източна Европа"
18. Изтегли си книгата "Социалният диалог в частния охранителен сектор"
19. Изтегли си сборника: „България на прага на ЕС: тристранното сътрудничество и развитието на индустриалните отношения. Сравнителни модели и анализ“.
20. Изтегли си книгата "Иновации в колективното договаряне" с автори: Теодор Дечев, Боряна Стойчева и Веселин Илков
21. Изтегли си книгата "Взаимодействие между институциите и индустриални отношения" с автор Теодор Дечев
22. Social Security Watch - Блогът на Емилия Милчева
23. Блогът на Радослав Пашов