Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.07.2022 20:43 - Идентичността
Автор: laval Категория: История   
Прочетен: 1964 Коментари: 10 Гласове:
18

Последна промяна: 12.07.2022 12:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Идентичността или както е на македонски идентитетот е нещо много важно за един народ. На него се основава чувството за принадлежност към нацията и националното самочувствие. С просто око се вижда, че при нашите братя от Северна Македония е налице сериозна криза на идентитетот. Известно е, че в тази държава националната доктрина е македонизма. Обаче и досега те не могат да решат като са македонци, а не българи, дали са антички македонци или македонски словени. Отговорът, разбира се е, че нито едното, нито другото е вярно. Тук в блога много пъти съм писал за произхода на българите, в това число и на македонските. На няколко пъти популярно съм обяснявал, че днешното население на Северна Македония са си потомци на древните българи като нас. С една разлика. Те са потомци на Куберовите българи от времето на Канас Юбиги Кубер, докато ние сме наследници на Аспаруховите българи. При Канас Юбиги Пресиян двете български държави на Балканите се обединяват през периода 837 – 842. Оттогава до ХХ век ние винаги сме били едно цяло. Превратностите на ХХ век са ни разделили с изключение на кратките периоди 1915 – 1918 и 1941 – 1944. Днес в Македония, както добре се вижда на репортажите от митингите в Скопие, има много хора с национално съзнание на македонци, чиито мозъци са промити от проповядвания македонизъм цели 77 години. Сред тях има хора, които направо мразят българите и ни наричат фашисти и татари. Това е някакъв абсурд, все едно да мразиш себе си, за който обаче и ние носим определена вина, тъй като досега не сме намерили адекватния отговор на македонизма. Причината за това е, че при нас също е налице криза на националната идентичност. Ние също още не сме решили какви сме по произход и при нас битуват няколко теории. В учебниците ни все още пише, че по произход сме тюрки. Другите теории са, че сме славяни, траки, хуни, готи и дори кимерийци. Истината е много проста: българите сме един от най-древните индоевропейски народи. Вероятно имаме източноирански произход, тоест сме арийски народ, прародината ни е Балхара (Бактрия) и сме били родствени на скити, сармати и алани. Древната история на българите преди създаването на Стара Велика България обаче изобщо не е добре проучена. Докато не бъде решен този проблем, кризата на нашата идентичност също ще продължи. Как да убедим македонците, че са чисти българи при положение, че ние самите не сме определили произхода си? Няколко думи и за езика, на който говорим. Убеждават ни, че българският е южнославянски език. Много пъти тук съм писал, че ние говорим на смесен българо – славянски език, който обаче силно се различава от другите славянски езици по своята аналитичност и граматика. След покръстването ни за официален език в България бил приет езика на склавините от областта Витиния, Мала Азия, на който светите братя Кирил и Методий били превели свещените християнски книги, защото този език и писменост са били канонизирани от папата. След ХІІ век аналитичният български език е надделял над славянския със своята граматика, в резултат на което имаме днешния новобългарски език, който е запазил много думи от езика на древните българи. Именно ние сме дали на много други народи не само писменост, култура, религия, но и дори език. Ето защо идентичността е най-важното нещо за всяка една уважаваща себе си нация.

Оригиналният химн на Македония

Изгрѣй, зора на свободата,

Зора на вѣчната борба.
Изгрѣй въ душитѣ и въ сърдцата
На всички роби по свѣта!

Тирани, чудо ще направимъ,
Ний чуждо иго не търпимъ,
Съ юнашка кръвь ще ви удавимъ,
И пакъ ще се освободимъ!

Юнаци смѣли пакъ развиха
Окървавени знамена,
Комити нови забродиха
Изъ македонската земя.

Тирани, чудо ще направимъ...

Ечатъ гори, поля, балкани
Отъ бойни пѣсни и ура,
Сноватъ борцитѣ-великани
Навредъ, готови за борба.

Тирани, чудо ще направимъ...

Насъ нищо вечъ не ще уплаши,
И тъй живѣемъ день за день...
Свещени сѫ горитѣ наши,
Изъ тѣхъ свободни ще измрѣмъ!

Тирани, чудо ще направимъ...

image




Гласувай:
18


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. dobrodan - Доста си я оплескал, друже, работата :).
11.07.2022 21:52
Все пак заради схващанията по т. нар. македонски идентитет давам лептата си :).
цитирай
2. rosiela - Лазаре,
12.07.2022 08:50
напълно съгласна.
цитирай
3. laval - А това е днешния химн на Македония
12.07.2022 11:45
Денес над Македонија се раѓа,
ново сонце на слободата!
Македонците се борат,
за своите правдини!

Одново сега знамето се вее,
на Крушевската република!
Гоце Делчев, Питу Гули,
Даме Груев, Сандански!

Горите македонски шумно пеат,
нови песни, нови весници!
Македонија слободна,
слободно живее!

Много ми е интересно има ли нещо, което един българин да не разбира.
Впрочем трима от четиримата са българи, а четвъртият Питу Гули е влах /аромън/.
цитирай
4. vled - ЕЗИК СВЕЩЕН
12.07.2022 13:38
Езикът е най-устойчивото нещо на света, по-устойчиво от всички загинали империи, цивилизации и религии и е първият и основен белег за етническа принадлежност.
Българският език и неговият дериват днешният македонски са езици от славянската група, но са по-особени и различни. И двата езика са АНАЛИТИЧНИ, за разлика от всички други славянски езици, което са СИНТЕТИЧНИ. Разликата между двата вида езици е в структурата и начина на построяване на изреченията. Това всъщност е ОСНОВАТА на всеки език, а не думите, които идват или си отиват с времето. Най-просто казано - в аналитичните езици не се използват падежи и според езиковедите те са по-развитите, по-древните езици.
Тази основна близост в говорите на българите и македонците е забелязана отдавна от ГУСТАВ ВАЙГАНД. Големият немски езиковед романист посвещава изследванията си на румънския език и диалектите му. В хода на работата си разбира, че, за да обхване процесите в румънския, задължително трябва да познава албанския и българския – двата езика от балканския езиков съюз, които силно влияят върху оформянето му. Така Вайганд се среща с езика на българите и добросъвестно и методично го изучава и опознава диалектното му богатство. Нещо повече, навлизайки в дълбочина в диалектите, той проучва и етнографията на местното население и така установява българската принадлежност на преобладаващото население на областта Македония, към която Сърбия и Гърция проявяват претенции.
„Аз наричам българи главната маса на жителите в Македония, а не сърби, защото те сами се наричат тъй и защото техният език е български диалект“, пише проф. Вайганд в книгата си „Аромъните“, издадена през 1894 г. в Лайпциг. Така, воден от научната си и човешка добросъвестност Густав Вайганд се застъпва за жителите на областта Македония, подложени на насилие и политически натиск.
А как е днес?
цитирай
5. vled - ЕЗИК СВЕЩЕН 2
12.07.2022 13:45
Ето какво казва днес белгийският балканист и езиковед Раймонд Детрез:
„Няма спор, че славянските диалекти, които се говорят в България и в Македония - включвам тук също така гръцка Македония и гръцка Тракия, принадлежат към един и същ езиков континуум. Към него се причисляват и някои диалекти в Нишко и в Косово. Във всички тези диалекти намираме някои общи граматически особености като:
загубата на падежни форми,
задпоставен определителен член,
образуване на бъдеще време с частица,
липса на инфинитив и
многобройни други, които отсъстват от западно-южнославянските или сърбо-хърватските диалекти в Хърватия, Босна и Сърбия.
Защо тези 2 езика се отличават от всички други славянски езици?
Защото тяхната все още запазената основа е древният Тракийски език, който според мен е праезикът на всички индоевропейци.
Когато казвате АЗ (JAС), вие говорите тракийски език, макар да не го знаете.
Личното местоимение АЗ го няма в НИТО ЕДИН СЛАВЯНСКИ ЕЗИК.
Намираме я обаче в много езици от Балтика до Индийския океан, а центърът на това географско и езиково пространство е България, т.е. земите на Древна Тракия.
ВЛАДИМИР ГЕОРГИЕВ
стр. 85 - ПОКАЗАЛЕЦ
AS - Аз
ASAM - Аз съм (Георгиев дава друго обяснение на тази дума но никой не е съвършен)
https://cupdf/document/-1957--5626519673b2a.html

Когато казвате БОГ (БАГ, Бакх, латинизирано на Бакхус) вие пак говорите тракийски език макар да не го знаете.
Реч на мама и на татка, реч, що мълвим всеки ден.
Личното местоимение е НАЧАЛОТО на всеки човек и на всеки език.

Лингвистиката достига и осветява и най-недостижимите за историята глъбини на древността, за която няма писмени свидетелства.

Защо ние българите и днешните северномакедонци сме по-древни от всички на Балканите, по-древни от древните гърци и древните македонци, които са пришълци на Балканите (гръцкият език е синтетичен, т.е. по-нов)?

Защото сме най-преките наследници на Траките, а свидетелство за това е Езикът.


цитирай
6. laval - Някакво
12.07.2022 17:07
доказателство за този тракийски език? Никой досега не е виждал нито едно такова.
цитирай
7. dobrodan - Той Влед така си дрънка от малък:).
12.07.2022 17:54
Вледе? Я кажи Тракия в АЗия ли се намира, Азовско море в Средиземно ли се влива, защо в тракийския ти език (много си нагъл, честна дума) липсва думата зеленчук?
Начи, като зема едно дърво:)?
ХАЗарите от Ямбол ли дойдоха, рожбо? Или от Пулпудева (на бас, че идея си нямаш на кой тракийски език какво означават тия окончания - ава, ова, ева)....
Очаквах повече от вас, тракалъм.
Погледна ли при тракофилите :), само глупости чета:).
цитирай
8. vled - АЗ
12.07.2022 22:49
laval написа:
доказателство за този тракийски език? Никой досега не е виждал нито едно такова.

...
Не ви ли хрумва нещо, когато разберете, че тази дума я НЯМА В НИТО ЕДИН СЛАВЯНСКИ ЕЗИК и е определена като тракийска от един от корифеите в лингвистиката и проучванията за тракийския език - академик Владимил Георгиев?
Ако вие не сте виждали или не знаете - много хора са работили с години по темата.
Иван Дуриданов и Вл. Георгиев са стигнали най-далеч и са издали 3,4 книги за тракийския език.
Има ги в PDF вариант в мрежата, можете да си ги свалите.




цитирай
9. dobrodan - Какво да ми хрумва, нещата са от ясни по-ясни:).
13.07.2022 00:21
Думата е от ДРЕВНОТЮРКСКИ ЕЗИК, ако трябва да съм точен.
Корифеите да бяха чели малко отгоре, преди да пишат ли?
Аз как чета?
Е, не е имало кой да им каже, вярно е.
Сега обаче има.
Работили били... Толкова труд на практика за нищо.
Въпрос. След като славянското (записано в старобългарския книжовен език) лично местоимение за 1-во лице ед. число е Аз, защо тогава македонският диалект го прави Язе, a сърбите изпускат З и казват Я?
Защо всички славянски езици нямат това З?
Дори италианският език - Io?
Защото, Влед, в тюркските езици думата "ьоз" не означава само овца като в турския език :):):):).
Означава "себе си,", "си". Нещо като възвратното ни местоимение. Това е "Яз".
Ийе - дух-пазител. Ия - земя, територия. Някъде тук се е появило славянското местоимение Я (аз).
Единствен нашият език е приел Аз - от Азия, Азан (Асеневци - като пример, те са от по-късно време).
Значи... няма да спра да пиша, бъди сигурен.
Което означава, че ти и дружината просто трябва да спрете да чоплите тракийските си пъпове.
Там злато няма.
Сега ми кажи, че Ъ в края на думите по стария ни правопис е тракийско по произход :):):):).
А, не е ли? Мигар?
цитирай
10. laval - Призовавам
14.07.2022 10:50
и двамата да спазвате добрия тон в моя блог. Моето мнение го знаете добре. И двамата не сте прави. Ние не сме нито траки, нито тюрки, нито славяни. Ние сме си българи и винаги сме си били такива. А и нямаме никаква потребност да бъдем някакви други. Има достатъчно данни за древната ни култура и цивилизация.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4100518
Постинги: 1370
Коментари: 2757
Гласове: 21961